خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری قزوین:

مسئولین بدون درنظر گرفتن مشکلات با افتخار از افزایش آمار اشتغال حرف می‌زنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۹۹۱

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان قزوین گفت: سال گذشته در یک جلسه مربوط به کار می‌گفتند، اشکال ندارد حقوق کارگر دو ماه عقب بیفتد، همه این موارد را شاهد هستیم اما مسئولین با افتخار می‌گویند آمار اشتغال زیاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست تعاملی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با نمایندگان فعلی و منتخب استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین به مناسبت هفته کار و کارگر در سالن اجتماعات تامین اجتماعی برگزار شد.

علی اکبر سیارمه در این نشست توجه به ایمنی کار را امری ضروری دانست و گفت: امیدواریم جلساتی که در حوزه کارگری برگزار می‌شود نمایشی نباشد و مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان قزوین با بیان اینکه عدم اجرای قانون مشکلاتی را ایجاد می‌کند، عنوان کرد: تولید اهمیت دارد اما وقتی صرفا تولید و سود برای تولید کننده مطرح باشد می‌بینیم که به جای محصول مواد اولیه از کارخانه خارج می‌شود.

وی ادامه داد: قزوین قطب تولید مواد شوینده است، یک زمان در کاخانه‌هایی که زبان زد بود تولید داشتیم؛ اما امروز دست سرمایه‌گذاری افتاده که مواد اولیه را از کارخانه خارج می‌کند، لازم است به این موارد نظارت شود.

نظارت، بخشی از دغدغه‌های کارگری را کاهش می‌دهد

این فعال حوزه کارگری با تاکید بر اهمیت نظارت اظهار کرد: اگر ما به وظایف نظارتی خود عمل کنیم شاید بخشی از دغدغه‌های کارگری کاهش پیدا کند، ما در حال حاضر عدم اجرای قانون کار و عدم رعایت ساعت‌های کاری را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: از طرف مسئولین اعلام می‌شود که درصد اشتغال افزایش پیدا کرده؛ اما سئوال اینجا است کدام اشتغال؟ کارگر به جای هشت ساعت دوازده ساعت کار اجباری انجام می‌دهد، وقتی هم که در این باره اعتراض می‌کنیم، می‌گویند اجباری نیست، بله چون حقوق هشت ساعت کفاف زندگی را نمی‌دهد کارگر مجبور به کار بیشتر است.

سیارمه عنوان کرد: کارگر نه مناسبت‌های مختلف را می‌فهمد، نه روز جمعه و تعطیلی را و قانون مرخصی‌ها هم اجرا نمی‌شود و همه این موارد در تولید، خانواده‌ها و سلامت اثرگذار است.

وی اظهار کرد: سال گذشته در یک جلسه مربوط به کار می‌گفتند، اشکال ندارد حقوق کارگر دو ماه عقب بیفتد و براساس آمار هم میانگین عقب افتادگی حقوق ۴.۷ ماه بود، همه این موارد را شاهد هستیم اما مسئولین با افتخار می‌گویند آمار اشتغال زیاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز