خبرگزاری کار ایران

نگرانی های عمومی در رامهرمز و باغملک از آغاز دوباره درگیری های طایفه ای

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۴۳۴

قتل یک نفر در رامهرمز در ادامه صلح ناپایدار

منابع محلی در رامهرمز خوزستان از کشته شدن یک نفر در ادامه یک درگیری کهنه طایفه ای در منطقه پُتک خبر داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عصر روز پنج‌شنبه ۱۶ فروردین‌ماه، برخی افراد ناشناس اقدام به قتل فردی از یک طایفه  کردند که در ادامه این قتل، عده‌ای ناشناس متقابلاً به چند خانه از طایفه مقابل در پتک باغملک حمله کردند!

این قتلِ مسلحانه در حالی رخ داده است که در دو ماه گذشته، دو طایفه در منطقه پتک باغملک درگیری مسلحانه ای داشته اند که در این میان دو نفر کشته و زخمی شدند. 

مردم شهرستان های باغملک و رامهرمرز، نگران صلح شکننده میان دو طایفه مزکور و آغاز یک درگیری طایفه ای دیگر در منطقه هستند.

گزارش‌های مردمی و منابع محلی می گویند: طی ماه‌های گذشته تیراندازی‌های مختلفی در مناطق رامهرمز انجام شده و مسئولین انتظامی و قضایی می بایست جلوی رشد چنین حوادث دلهره آوری را بگیرند. 

درگیری بین ۲ طایفه  از سال ۹۰ به دلیل اختلافات ملکی آغاز، و هر از چند گاهی شعله ور می‌شد. بر اثر این درگیری ها که از سال ۹۴ شدت گرفته بود، ۱۸ نفر جان خود را ازدست دادند و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

سرانجام پس از هفت سال نزاع خونین بین ۲ طایفه روستای پتک جلالی باغملک که منجر به کشته شدن، قصاص، مجروحیت و آوارگی چندین خانوار شد، در آبان ماه 1400 طی نشستی با محوریت سپاه خوزستان و با حضور معاون قوه قضاییه، ۲ طرف درگیری، اعضای شورای تامین، امام جمعه رامهرمز، سادات و بزرگان ایل ممبینی در قرارگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) خوزستان برگزار شد که با گذشت خانواده مقتولان و پرداخت دیه و بازگشت اهالی هر ۲ طایفه به روستای پتک جلالی باغملک، قرارداد صلح و سازش بین ۲ طایفه درگیر امضا شد.

تماس های خبرنگار ایلنا با عبدالله خیرانپ پور فرماندار رامهرمرز برای کسب اطلاعات بیشتر بی نتیجه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز