خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی قزوین:

واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه صرفا بر مبنای قانون و عدالت خواهد بود

واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه صرفا بر مبنای قانون و عدالت خواهد بود
کد خبر : ۱۴۵۸۶۵۵

واگذاری بدون ضابطه غرفه‌ها صجت ندارد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: واگذاری غرفه‌های مجموعه سعدالسلطنه یکی از مواردی است که در برخی بازه‌های زمانی مورد انتقاد قرار داشته، در فرآیند واگذاری، عدالت محوری و قانون مورد تاکید جدی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین ظهر امروز در خانه خلاق برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد محمودی کلایه در این نشست گفت: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در حوزه بهسازی و بازآفرینی در محدوده شهر فعالیت می‌کند و احیای سعدالسلطنه محبوب‌ترین پروژه ما بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین ادامه داد: در کنار بازسازی، بهره‌مندی از مجموعه هم در راستای اهداف بوده و شاهد یکی از آثار میراثی محبوب و معروف در سطح کشور هستیم.

وی بیان کرد: واگذاری غرفه‌های این مجموعه یکی از مواردی است که در برخی بازه‌های زمانی مورد انتقاد قرار داشته، در فرآیند واگذاری باید عدالت محوری مورد تاکید قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: حسرت برخی هنرمندان صنایع دستی برای داشتن غرفه در سعدالسلطنه ما را رنج می‌داد و شاید پاسخ روشنی هم برای آن‌هاوجود نداشت، باتوجه به این موضوع لایحه‌ای تنظیم و به تصویب شورای شهر رسید که در آن زوایای مختلف واگذاری‌ها روشن شد.

وی عنوان کرد: درحال حاضر بسیاری از هنرمندان میهمان سعدالسلطنه هستند، اما غرفه‌هایی هم داشتیم که فارغ از نگاه هنری محل کسب بود و نگاه کردن با یک عینک به همه این‌ها ظلم به هنرمندان و صنایع دستی است.

محمودی کلایه اظهار کرد: اگر بخواهیم به نام هنر عدالت را فراموش کنیم و روی حقوق شهروندی پا بگذاریم، قطعا خطاکار هستیم و قانون ملاک اصلی ما خواهد بود.

وی اضافه کرد: در واگذاری‌های این دوره علاوه بر درنظر داشتن مزایده، واگذاری‌ها برمبنای کاربری خواهد بود، همچنین پیش از واگذاری تخصص افراد متقاضی بررسی می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: برای هنرمندان شاخص و ویژه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی هم درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در مجموعه سعدالسلطنه حدود ۱۵۰ حجره داریم که بیشتر آن‌ها قابل واگذاری است و قبل از خرداد ماه مراحل مزایده انجام می‌شود. 

سراهای تاریخی قزوین احیا می‌شود 

این مسئول بیان کرد: برای سرای بهشتیان مزایده با کاربری پذیرایی در مرحله کسب مجوز از شورای شهر است، همچنین یک مجوز مرکز اقامتی هم برای سرای قهرمانی در دست بررسی است؛ حمام رضوی هم با کاربری حمام سنتی احیا خواهد شد.

وی ادامه داد: کافه کتاب بانوان هم در راستای فضای اختصاصی برای بانوان درنظر گرفته شده که پس از اخذ مجوز از شورای شهر به مرحله مزایده می‌رسد.

محمودی کلایه ادامه داد: تمام واگذاری‌ها برمبنای قانون خواهد بود و تکمیل پازل کاربری باعث می‌شود شاهد حضور بیشتر مردم در مجموعه باشیم.

وی بیان کرد: طرح مرمت مسجد النبی در دستور کار سال آینده قرار دارد، این مسجد قابلیت فرهنگی داشته و محل برگزاری نماز جمعه است و از این رو دارای اهمیت است.

این مسئول ادامه داد: پروژه امام‌زاده حسین پس از چند سال وقفه مجدد از سرگرفته شده و برای تملکات آن اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: احیای سراهای سنتی شهر یکی از مواردی است که در دستور مار قرار دارد، نباید در سعدالسلطنه متوقف شویم و لازم است از سایر ظرفیت‌ها هم استفاده شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین اظهار کرد: چنین چیزی که برخی سراها بدون تشریفات قانونی به افراد خاصی واگذار شود، به هیچ عنوان صحت ندارد و به اجرای قانون پافشاری داریم. 

مطرح شدن واگذاری مدیریت بخشی از سعدالسلطنه به خارج از استان 

وی درباره واگذاری بخشی از مدیریت سرای سعدالسلطنه به خارج از استان تصریح کرد: ما هم اینجا مستاجر و تابع صندوق احیا هستیم، در یک مقطع این پیشنهاد وجود داشت که بخشی به صندوق احیا واگذار شود که البته این مسیر مطلوب نیست، در این موضوع تابع قانون هستیم.

محمودی کلایه گفت: باید به مصلحت شهر اولویت دهیم، گاهی مصلحت‌ها را باتوجه به نگاهی که داریم تغییر می‌دهیم، اگر نظر تخصصی داشته باشیم هر جا بین ما و صندوق احیا موضوع بر زمین مانده‌ای داریم باید به آن توجه داشت؛ البته اگر قصوری بوده نباید تاوان آن را از مردم شهر بدهیم.

وی ادامه داد: برج تجارت پروژه بزرگی است، برخی رفتارهای سخت ما ممکن است مخاطب را رنج دهد و باید با سرمایه‌گذار با لطافت برخورد شود‌، تخلفات گسترده در آن را نمی‌پذیریم، خیلی از چالش‌ها مساله شکلی است و تا امروز سهم شهرداری از واحدهای مشاع پرداخت شده است. 

این مسئول بیان کرد: تمام اتفاق‌های اجتماعی و اقتصادی سال گذشته ممکن است در کاهش گردشگر تاثیرگذار باشد و نباید تک بعدی نگاه کرد، همچنین ما ملزم هستیم هنجارهای سطح شهر را در خصوص پوشش در این مجموعه هم رعایت کنیم.

وی اظهار کرد: اعتبارهای سازمانی ما رشد تقریبا سه برابری پیدا کرده و سعی داریم متناسب با آن تراز سازمان و فعالیت‌ها را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز