خبرگزاری کار ایران

مدیرکل غله استان زنجان خبرداد؛

تعیین قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی سال زراعی 1403

تعیین قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی سال زراعی 1403
کد خبر : ۱۴۵۷۷۰۵

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: قمیت جدید خرید تضمینی دانه های روغنی توسط شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی با تاکید بر به کارگیری رویکرد جایگزینی سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ولی الله زمانی، امروز با اعلام این خبر، با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی، اظهار کرد: قیمت تضمینی دانه ای روغنی اعم از دانه آفتابگردان، دانه سویا، دانه کاملینا، دانه کلزا و دانه گلرنگ برای سال زراعی 1402-1403 اعلام شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، افزود : قیمت تضمینی دانه آفتابگردان با (2%) ناخالصی و (9%) رطوبت به قیمت هر کیلوگرم 32 هزارتومان، دانه سویا با (2%) ناخالصی و (12%) رطوبت به قیمت هر کیلوگرم 36 هزارتومان، دانه کاملینا با (2%) ناخالصی و (10%) رطوبت به قیمت هر کیلوگرم 33 هزارتومان، دانه کلزا با (2%) ناخالصی و (12%) رطوبت به قیمت هر کیلوگرم 35 هزارتومان و دانه گلرنگ با (2%) ناخالصی و (9%) رطوبت به قیمت هر کیلوگرم 32 هزارتومان می باشد.

وی، گفت: جدول قیمت های دانه های روغنی بر حسب افت و رطوبت توسط وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین و ابلاغ شده است.

 زمانی، اضافه کرد: در راستای حمایت از تولید داخلی و مدیریت بازار، واردات دانه های روغنی، روغن خام و کنجاله منوط به خرید تولید داخلی دانه های روغنی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، بیان کرد: بیش از 159 تن دانه‌های روغنی کلزا در سالجاری از کشاورزان زنجانی خریداری شده است.

به گزارش ایلنا؛ سالانه دانه های روغنی تولید شده توسط غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به صورت تضمینی و با نرخ دولتی خریداری و به کارخانه های روغنی کشی ارسال می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز