خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

نقش درختان در جلوگیری از بحران‌ها غیر قابل انکار است

نقش درختان در جلوگیری از بحران‌ها غیر قابل انکار است
کد خبر : ۱۴۵۶۶۲۵

معاون آبخیز داری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، نقش آبخیزهای شهری و روستایی را در حال حاضر برای تهدید زندگی مردم مهم عنوان کرد و افزود: درختان نقش اساسی در جلوگیر از بحران‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جعفر بیات، امروز به مناسبت هفته درختکای، در جمعه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت جامع  نگری در حوزه آبخیز داری، اظهارداشت: دراین خصوص مدیریت جامع و مدیریت سیستمی در کشور و استان در حال اجرایی است.

معاون آبخیز داری منابع طبیعی استان، احداث و ایجاد طرحهای آبخیز داری کوچک مقیاس را مهم عنوان کرد و خبر از رفع مشکل آب شرب منطقه سهرود و چهر آباد داد.

وی، با اشاره به تعریف و تکمیل پروژه های کوچک مقیاس و زود باز ده که دارای اثرات مثبت در تولید منابع آبی، گفت: پروژه های آبخیز داری باعث بهبود و ارتقاء سطح وضعیت معیشت مردمی در جامعه می شوند.

معاون آبخیز داری اداره کل منابع طبیعی استان، با بیان تاثیر گذاری عوامل انسانی و مسائل اجتماعی و مسائل مرتبط با صنعت و گردشگری در منابع طبیعی ، ادامه داد: بحرانها باید در مرحله پیشگیری مدیریت شوند.

وی، با اشاره به آمار 150 سال اخیر استفاده از کود های شیمیایی و گاز های گلخانه ای و... که وارد جو زمین می شوند، تصریح کرد: جا به جایی فصل و تغییر اقلیم و ایجاد موج های گرمایش  از همین موارد  نشات می گیرند.

این مسئول دراستان، با اشاره به اهمیت مدیریت صحیح در آبخیزداری، ادامه داد: مدیریت جامع آبخیز داری دارای نقش اساسی در آبهای شیرین دارد.

به گفته بیات، گیاهان و درختان نقش اساسی در مدیریت جامع آبخیز داری دارند، افزود: حدود  هزاران هزار  میلیارد اصله درخت در 100 اخیر از بین رفته است.

بیات، با بیان اینکه ایران در تولید کربن دارای جایگاه رتبه مطلوبی نیست، گفت: مبارزه با ریز گرد ها در استان حائز اهیمت است.

وی، اقدامات آبخیزداری را بعنوان یک هنر مهم ارزیابی کرد و گفت: سیستم های آبخیز سیستم های پیچیده ای هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز