شهردار شیراز عنوان کرد؛
هیچ دستگاه اجرایی بهاندازه شهرداری پروژه قابلافتتاح و آغاز عملیات عمرانی ندارد
شهردار شیراز گفت: در راستای امیدآفرینی که بر عهده مدیریت شهری است کار جهادی توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز آغاز شده است.
به گزارش ایلنا، محمدحسن اسدی در آیین افتتاح ایستگاه دولت و رحمت خط ۲ مترو و پل شماره ۳ احمد بن موسی(ع)-نواب-کمربندی گفت: در راستای امیدآفرینی که بر عهده مدیریت شهری است کار جهادی توسط دستگاهها، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز آغاز شده است.
وی با اشاره سفر رئیسجمهوری و هیئت دولت به شهر شیراز عنوان کرد: در این سفر برنامه مهر تا مهر تنظیم کردیم و مقام عالی وزارت کشور طرحها و برنامههای مختلفی را به افتتاح، بهرهبرداری و یا آغاز عملیات عمرانی رسانید.
شهردار شیراز افزود: در آن مقطع زمانی ۵ ماه پیش توانستیم 62 پروژه به ارزش ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تقدیم مردم کنیم.
اسدی با اشاره به اینکه بعد از سفر هیئت دولت جلسهای در وزارت کشور تشکیل و چند شهردار کلانشهر و استانداران و فرمانداران ازجمله از شهر شیراز و استان فارس حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در آن جلسه وزیر کشور دستور دادند که در آستانه انتخابات و ششمین دوره خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هدفگذاری، تلاش و امیدآفرینی شود و از همان روز کار را شروع کردیم و با همکاری نیروهای خدوم شهرداری و پشتیبانی ریاست و اعضا شورا بسته بیش از ۵۰ هزارمیلیارد تومانی تهیه شد.
شهردار شیراز تصریح کرد: امروز با آمار و روایت ارقام ادعا داریم که هیچ دستگاه اجرایی بهاندازه شهرداری پروژه افتتاحی و آغاز عملیات اجرایی ندارد.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز افزود: این اقدامات را وظیفه خود میدانیم و نتیجه تلاش شبانهروزی ۱۳ هزار نیروهای شهرداری، معاونین، شهرداران و مدیران بوده است.
وی یادآور شد: در دهه فجر با حضور نماینده دولت وزیر دادگستری، بزرگراه حضرت آیتالله حائری شیرازی به طول ۸ کیلومتر و بزرگراه شهید استوار به طول ۶ کیلومتر افتتاح و خط سه مترو عملیات اجرایی دستگاه تی بی ام را شروع به کار کرد.
اسدی گفت: در هفتههای گذشته آغاز عملیات تونل خط چهار، افتتاح مرکز نواری و فناوری شهرداری نیز داشتیم.
شهردار شیراز بیان کرد: همچنین ۴۴ هزار میلیارد تومان معادل ۳۵۰ پروژه باقی مانده است و از امروز تا برنامه هفته شیراز که ۶۰ روز است اگر هر روز برنامه افتتاح و بهرهبرداری بگذاریم زمان کم میآوریم چراکه پروژههای بیشمار دیگری تعریف کردیم که اضافه میشود.
اسدی این را مرهون لطف خدا، همت نیروهای شهرداری، شورای شهر و انسجام و وحدتی که در شهر شیراز حاکم است دانست و افزود: استاندار فارس و نماینده ولیفقیه در استان، دستگاه قضایی، نظارتی و انتظامی کمک کردند در محیطی بی حاشیه و کاری کارها را پیش ببریم.
وی گفت: در راستای امیدآفرینی هر هفته در شهرداری مناطق با حضور رئیس شورا و اعضا و معاونین جلسات ۴ ساعته و رودررو با مردم داریم که ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم مشکلات مردم را در همان شهرداری منطقه حل میشود.
اسدی ادامه داد: در مصلی نماز جمعه شیراز، مصلی شهرک گلستان، گویم و در مساجد و سازمانها جایجای شهر میزهای خدمت داریم و مشکلات مردم را رسیدگی و برطرف میکنیم.
وی افزود: همچنین مراسم تقدیر از پاکبانان، پیادهروی خانوادگی چند دههزارنفری برای ایجاد امید افرنی داشتهایم و در حد امکانات در خدمت مردم و نظام هستیم.
شهردار شیراز در خصوص افتتاح مترو نیز گفت: ایستگاه دولت بااعتبار هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان به بهرهبرداری و افتتاح میرسد که معماری بسیار ساده و زیبا دارد.
وی در خصوص ایستگاه رحمت نیز عنوان کرد: این ایستگاه با اعتبار ۱۰۳۰ میلیارد تومان و پروژه تکمیل تونل غربی فاز اول خط دو مترو شیراز نیز با اعتبار ۲۵۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
اسدی با اشاره به افتتاح پل روگذر شماره سه تقاطع احمدبن موسی (ع) نواب کمربندی ادامه داد: ۱۴.۵ هکتار تملک این پروژه بوده است و ارزش پل سوم ۱۷۵ میلیارد تومان است.
افزایش اعتبار و اوراق مشارکت در حوزههای حملونقل ریلی و عمومی
رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز نیز در ادامه گفت: با افزایش اعتبار و اوراق مشارکت در حوزههای حملونقل ریلی و عمومی و اختصاص بیشتر خودروهای برقی باید سهمیه خوبی برای شیراز در نظر گرفته شود؛ چرا که شیراز در عمل قطب جنوب کشور محسوب میشود و میتواند یک محور و پل ارتباط گردشگری برای کشور باشد.
رضا محمدیان ادامه داد: شیراز شهر مردمان ادیب، فهیم، بااخلاق و پایتخت فرهنگ و ادب و هنر است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، شیراز و فارس در قله و سومین حرم اهلبیت(ع) است.
وی افزود: بیش از نیمی از جمعیت شیراز به دلیل مهماننوازی مردم و اخلاق محوری آنها از استانها و شهرستانهای دیگر وارد شدهاند و همچنین چند صد هزار نفر رفتوآمد فصلی به این شهر دارند.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه خطوط ۲ ، ۳ و شروع عملیات خط ۴ و اتصال خط یک به ۴ در چهار محور در حال اجرا است، یادآور شد: باید از سوی دولت برای اختصاص اوراق مشارکت و کمک اعتباری اقدامات بیشتری انجام گیرد.
محمدیان اضافه کرد: در بحث واگن در خط دو مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شده تا میزان خدمتدهی این خط بیشتر شود.
وی معتقد است با افزایش اعتبار و اوراق مشارکت در حوزههای حملونقل ریلی، حملونقل عمومی و اختصاص بیشتر خودروهای برقی باید سهمیه خوبی برای شیراز در نظر گرفته شود؛ چراکه شیراز در عمل پایتخت جنوب کشور محسوب میشود.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز گفت: شیراز موردتوجه بیشتر کشورهای حوزه خلیجفارس است و این کلانشهر میتواند یک محور و پل ارتباط گردشگری برای کشور باشد.
وی عنوان کرد: در هیئت دولت تلاش شود که سهمیه استان فارس و آنچه در شأن مردم است دیده شود و رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد.