خبرگزاری کار ایران

در مراسم جشنواره امتنان استان زنجان تاکید شد؛

گفتمان اقتصاد مقاومتی ضروری است

گفتمان اقتصاد مقاومتی ضروری است
کد خبر : ۱۴۵۰۷۸۹

محصولات کشاورزی استان از محصولات سنتی به صنعتی تغییر کرده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان، با اشاره به ضرورت گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه، تا کید کرد: مشارکت مسئولین، تولید کنندگان، مصرف کننده ها و مردم در حوزه تبین گفتمان اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، طیب جعفری، امروز همزمان با برگزاری 35 امین جشنواره امتنان استان و اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به مدیران منتخب واحدهای تولیدی و تجلیل از کارگران نمونه استان، با حضور استاندار ، مسئولین استان در حوزه کار و تولید و فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)، بااشاره به کسب رتبه اول استان در حوزه اقتصادی، تولیدی و اشتغال، اظهار داشت: این جشنواره با حضور 700 نفر بر گزار می شود.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان، با بیان اینکه استان، دارای ظرفیت بالا در حوزه کار و تولید است، ادامه داد: این اعداد و ارقام نشاندهنده علاقمندی صاحبان و فعالان حوزه های تولیدی و اقتصادی استان در روند توسعه و رشد اقتصادی در کشور است.

در ادامه این مراسم حسین محمدی، با اشاره به وجود خلا های در سیاست های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: نبود ارزیابی های مبتی بر ارزیابی دقیق در فعالیت های اقتصادی برای فعالین این عرصه یکی از دغدغه های مهم برای مسئولین استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان، با بیان اینکه در جامعه امروز در وضعیت کنونی در برهه ای قرار داریم که گفتمان اقتصاد مقاومتی ضروری است، ادامه داد: مشارکت مسئولین، تولید کنندگان، مصرف کننده ها و مردم در حوزه تبین گفتمان اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارند.

محمدی، با اشاره به وضعیت و شرایط اقتصادی کشور و استان در حال حاضر، تصریح کرد: در تمامی شاخص های اقتصادی استان شاهد عملکرد اقتصادی مثبت هستیم.

به گفته وی، در حوزه بحث رشد و توسعه اقتصادی استان روند رو به رشد را شاهد هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان، با بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد روند رشد و شتابان در این زمینه در مقایسه با سطح کلان کشوری بودیم، تاکید کرد: در صدد رسیدن به عدد 1/2درصد روند رشد اقتصادی دراستان بودیم .

وی، روند بهره وری و مشارکت اقتصادی استان را دارای رتبه اول برشمرد، گفت: استان زنجان در مشارکت اقتصادی دارای رتبه اول کشور است.

محمدی، با بیان اینکه استان زنجان در شرایط تحریمی شاهد بالاترین میزان ایجاد کسب و کار در راستای رشد اقتصادی بوده است، افزود: در این شرایط اقتصادی سخت فعلی توسعه رشد اقتصادی و حرکت به سمت رو به رشد در شاخص ها دارای اهمیت است.

وی، با اشاره به اینکه توان اقتصادی استان رو به رشد بوده است، ادامه داد: در تامین منابع و نیروی انسانی، در حوزه محدودیت های منابع ارزی و همچنین در حوزه صادرات استان  مشکلاتی وجود دارد.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان، وضعیت استان زنجان در بخش کشاورزی مطلوب شده است و استان دراین حوزه از وضعیت سنتی رو به سمت صنعتی و اقتصادی حرکت کرده است، و در سالهای اخیر شاهد اراده مسئولین در تغییر ماهیت کشت محصولات کشاورزی از محصولات سنتی به سمت محصولات صنعتی با رویکرد استفاده از تجهیزات کشاورزی مکانیزه صنعتی را شاهد بودیم .
 

در ادامه این مراسم محمد رضا انصاری، نیز با اشاره به اهمیت اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به فعالین بخش صاحبان صنایع در واحدهای تولیدی استان، گفت: ایجاد اشتغال پایدار یکی از الویت های این مجموعه در استان است.

مدیر کل آموزش فنی حرفه ای استان، با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان یکی از اساسی ترین دغدغه های مسئولین استان است، ادامه داد: بسیج کارگری در سالجاری دارای اقدامات اساسی در حوزه اقتصادی استان بوده است.

وی، با اشاره به آمادگی 20 واحد تولیدی و شرکت و واحد های بزرگ تولیدی استان در این جشنواره، تصریح کرد: 600نفر ساعت کار، کار شناسی از شرکت های دانش بنیان دراین زمینه فعال بوده است.

انصاری، با اشاره به انتخاب 5شرکت در مرحله اول برای شرکت در جشنواره امتنان، گفت: توسعه فعالیت های در طرح و توسعه مهمترین اصل در این زمینه از طرف شرکت های مهم استان بوده است.

 سردار جهانبخش کرمی، نیز در پایان این مراسم با اشاره به اهمیت رشد اقتصادی و قدرت تکنولوژی کشور و استان اظهار داشت: شهید شهریاری با دست یابی به تکنولوژی در حوزه های مختلف خط تحریم ها را در راستای رشد، توسعه و تولید در اقتصاد را شکسته اند.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان، ادامه داد:  فعالان حوزه اقتصادی بعنوان سربازان اقتصادی با اقتدار در حال سرعت دادن به توان رشد اقتصادی کشور  و استان در حال تلاش شبانه روزی هستند.

وی، با اشاره به تاکیدات مسئولین در شکستن تحریم ها در راستای رشد و بالا بردن توان اقتصادی کشور و استان با دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، گفت: مشارکت دادن مردم در بخش فعالیت های اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از اقتصاد دانش بنیان حائز اهمیت است.

این مسئول در استان، با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از اقتصاد دانش بنیان عزم ملی و مدیریت جهادی ضروری است، تاکید کرد: مدیریت جهادی نیازمند عزم ملی مردم و مسئولین در عرصه های مختلف تولیدی و اقتصادی به واسطه تولید کنندگان و صاحبان صنایع امکان پذیر است.

وی، همچنین به دست گرفتن بازار جهانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: مسئولین دراین زمینه دارای نقش اساسی برای همراهی با صاحبان صنایع و مردم هستند.

سردار کرمی، در پایان سخنان خود، همت و مجاهدت مردم را برای شکسن تحریم ها مهم عنوان کرد و گفت: استفاده از تکنولوژی و اقتصاد دانش بنیان در تولیدات داخلی مهم و اساسی است.

 به گزارش ایلنا؛ در پایان این مراسم تجلیل از کارگران نمونه از واحد تولیدی ترانسفور ماتور سازی کوشکن «علی اصغر طاهری» واحد نمونه صنعت پارس الکتریک، واحد نمونه بازیافت ماسه و ریخته گری، قطعات آلومنیوم ایران خودرو (خلیل صفری محمد علی فهیم، امین ایمانی و مهرداد بختیاری) همچنین از کارفرمایان نمونه صنعت «مسعود ثالثی» از ترانسفورماتور سازی کوشکن و «بهزاد لازمی» از گروه صنعتی خاص سازان روی زنجان و بهادر هادی زاده تجلیل شد.

در بخش پایان این مراسم، نشان اقتصاد مقاومتی نیز به علی اکبر قرائت از شرکت سیمان زنجان، بهزاد لازمی از گروه صنعتی خالص سازن روی زنجان و محمد حسین عباسی، از شرکت شیر پگاه زنجان و همچنین در بخش تجلیل از کارفرمایان نیز حمید کاظمی، مدیر عامل پارس الکتریک تجلیل شدند.

گفتمان اقتصاد مقاومتی ضروری است

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز