خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور مالیات و دارایی زنجان:

ارسال پرونده فرار مالیاتی سه پزشک زنجانی به قوه قضاییه

ارسال پرونده فرار مالیاتی سه پزشک زنجانی به قوه قضاییه
کد خبر : ۱۴۴۵۷۶۶

دریافت مالیات از حقوق راحت‌ترین راه وصول مالیات برای دولت است

مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان، با اشاره به صدور حدود 50 میلیارد برگه تشخیص فرار مالیاتی در استان، گفت: سه پزشک زنجانی در حوزه فرار مالیاتی دارای پرونده در قوه قضاییه هستند و پرونده 32 پزشک زنجانی نیز در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فیروز شکوری، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور برای تامین هزینه های خود نیازمند دریافت مالیات است، اظهار داشت: ضروری است برای اداره کشور به سمت اخذ مالیات حرکت بکنیم.

مدیر کل امور مالیات و دارایی استان، با بیان اینکه نهادینه شدن پرداخت مالیات در کشور اساسی است، ادامه داد: در این صورت کشور پاسخگویی مطلوب برای مطالبات مردم خواهد بود.

وی، با اشاره به اینکه دولت در صدد تحقق و هدف‌گذاری خود در این زمینه است، تصریح کرد: مولد سازی یکی از الویت ها در این خصوص است.

به گفته شکوری، ضروری است ارزش افزوده برای افراد در جامعه بر اساسی مصرف این افراد از منابع کشور لحاظ شود، کشور را باید بر اساس دریافت مالیات از طریق کسانی که دارایی دارند اداره کرد.

وی، با اشاره به تصویب و اجرای  قانون پایانه های فروشگاهی، گفت: با ایجاد زیر ساخت‌های در این زمینه بزودی دولت در این راستا اقدامات اساسی خواهد داشت.

این مسئول در استان، نقش صنوف طلا فروشان و پزشکان را برای اجرای این قانون در کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: اجرای عدالت اجتماعی در این خصوص مهم و اساسی است.

شکوری، همراهی مودیان و اطلاع رسانی در این راستا را مهم برشمرد و گفت: سهم زنجان از پرداخت مالیات 9 هزار و 200 میلیارد بوده است و جی تی آی پارسیان متفاوت تر از بقیه صنایع استان مالیات پرداخت می‌کند.

به گفته وی، سازمان با افرادی که از  قانون فرار می‌کنند و فرار مالیاتی دارند به شدت بر خورد می‌شود.

مدیر کل امور مالیات و دارایی استان، با بیان اینکه مالیات دریافت از حقوق راحترین راه برای وصول مالیات برای دولت است، افزود: سازمان مالیاتی در صدد به تور انداختن افرادی است که فرار مالیاتی دارند.

وی، گفت: در 9 ماهه سالجاری حدود 409میلیارد به حساب شهرداری واریز شده است.

شکوری، با بیان اینکه با شهرداری یک مغایرت حسابی داشتیم، افزود: در سالجاری حدود یک هزار میلیار به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز شده است.

وی، با اشاره به اینکه تعداد 65صنف استان در سال گذشته با میزان و مبلغ  326 میلیارد مالیات پرداخت کردند، خبر از پرداخت 500 میلیاری در 9ماهه سال جاری مالیات دادند.

شکوری، اطلاع رسانی و همکاری در راستای اجرای عدالت اجتماعی را در شرکت ها ی صنعتی را مهم عنوان کرد و گفت: شاخص ها ی مخصوص و صنایع تعیین کننده سهم مالیاتی هر استان را از طریق سازمان مالیاتی مشخص می کند.

این مسئول در استان، با اشاره به اینکه 5 هزار مودی جدید در استان شناسایی شده است، اضافه کرد: سازمان مالیاتی مکلف بر پیگیری افراد داری در آمد بالا هستند تا از آنها نیز مالیات اخذ شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان، در پایان با بیان اینکه 23 پرونده پزشک زنجانی نیز در خصوص فرار مالیاتی در دست بررسی است، تاکید کرد: از تخلفات صنف پزشکی در خصوص فرار مالیاتی سازمان کوتاه نمی‌آید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز