خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی استان:

هشت میلیون دلار از صنایع دستی قزوین صادر شد

هشت میلیون دلار از صنایع دستی قزوین صادر شد
کد خبر : ۱۴۴۳۹۶۵

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین گفت: در طول دولت سیزدهم هشت میلیون دلار از صنایع دستی استان قزوین به صورت چمدانی و گمرکی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در نخستین روز از دهه فجر در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

میثم حصاری در این نشست گفت: در طول دولت سیزدهم 2 پروژه توسعه و ایجاد کارگاه صنایع دستی با اعتبار 300 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 50 نفر انجام شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین ادامه داد: همچنین در این مدت روستای اندج به‌عنوان روستای گلیم ثب ملی شد.

وی عنوان کرد: صدور و تمدید 3 هزار و 930 فقره مجوزهای سه گانه داشتیم که افزایش قابل توجهی داشته است.

این مسئول ادامه داد: در طول این مدت 4  اثر در رشته‌های مختلف در فهرست ملی میراث معنوی ثبت و 3 نشان فاخر صنایع دستی کسب شد.

وی بیان کرد: واگذاری ۲۰ بنای تاریخی برای برگزاری بازارچه صنایع دستی، کسب ۶۸ مهر اصالت ملی صنایع دستی، آموزش 4 هزار و 500 هنرجو و شاغل در عرصه صنایع دستی و سنتی و آموزش تخصصی یک‌هزار نفر از شاغلین این حوزه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

حصاری خاطرنشان کرد: در مناسبت‌های مختلف بیش از ۲۰ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در استان برگزار شده است.

اجرای 10 کاوش باستان شناسی در استان

معاون میراث فرهنگی استان هم در این نشست گفت: روز گذشته هفت بنای تاریخی به ثبت رسید.

احسان نورانی ادامه داد: اجرای ۵۴ پروژه مرمت و ۱۵ مرمت مشارکتی با اعتبار 100 میلیارد و ثبت ۴۲ اثر منقول، غیرمنقول و طبیعی در فهرست آثار ملی کشور از دیگر موارید است که در طول دولت سیزدهم حاصل شده است.

وی بیان کرد: پروژه مرمت امامزاده حسین با ۴ میلیارد تومان اعتبار بزودی افتتاح می‌شود، همچنین مرمت هشتی دولت خانه با ۸ میلیارد و مرمت تزئینات چهل ستون هم در طول این مدت انجام شده است.

نورانی گفت: در طول این مدت 10 پروژه کاوش باستان‌شناسی در نقاط مختلف استان انجام شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز