خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی اعضای خانه های کارگر منطقه غرب کشور مطرح شد؛

این روزها حال جامعه کارگری و بازنشستگان اصلا خوب نیست

این روزها حال جامعه کارگری و بازنشستگان اصلا خوب نیست
کد خبر : ۱۴۴۱۱۴۹

توسعه تشکیلات کارگری باعث وحدت و انسجام می‌شود

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور، با اشاره به اینکه 7 میلیون تومان حقوق جوابگوی هزینه‌های گزاف کارگران و بازنشستگان نیست، گفت: این روزها حال جامعه کارگری اصلا خوب نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اولین گردهمایی یک روزه خانه‌های کارگر منطقه غرب کشور با حضور استان های همدان، قزوین و زنجان به همراه شعبه خانه کارگر شهرستان خرمدره امروز در دانشگاه کار به میزبانی خانه کارگر استان قزوین با حضور مسئولین کشوری  و استانی برگزار شد.

در این مراسم عید علی کریمی، ضمن خوش آمد گویی و تبریک روز ولادت امام علی و روز پدر، با اشاره به اهمیت توسعه تشکل‌های کارگری و کانو ن کار، اظهار داشت: در استان قزوین تشکل خانه‌های کارگری به مرکزیت شهرک صنعتی البرز فعال هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین، با اشاره به و جود مشکلات متعدد در حوزه کار و کارگری در جامعه، تصریح کرد: نداشتن آگاهی از قوانین کار در جامعه کارگری مهم و اساسی  است.

کریمی، با بیان اینکه جامعه کارگری نگران حقوق و رشد تورم روزانه در جامعه هستند، تاکید کرد: در حال حاضر نیز با طرح تصویب مزد منطقه‌ای مسئله و مشکلات جامعه کارگری را به انحراف و حاشیه می برند.

وی، با بیان اینکه در حوزه دستمزد ها تشکیلات کارگری کوتاه نمی آیند، ادامه داد: قبل از پایان سالجاری باید این موارد برای تشکیلات کارفرمایی و کارگری تعیین تکلیف شود.

کریمی، تاکید کرد: 7 میلیون تومان حقوق جوابگوی هزینه‌های گزاف کارگران را نمی‌دهد.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین، با اشاره به اینکه اعضای خانه های کارگر استان ها باید به افرادی رای بدهند که دارای تفکر حل مشکلات در جامعه کارگری هستند، تاکید کرد: رای به داوطلبان توانمند در حل مشکلات جامعه کارگری دراین دوره از انتخابات حائز اهمیت است.

در ادامه این گردهمایی محمد اسدی نیز، با بیان اینکه حال جامعه کارگری اصلا خوب نیست، اظهار داشت: کارمندان جزو حداقل بگیران دولت محسوب می شوند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور، با اشاره به اینکه کارگران با دریافت حقوق 10 میلیون تومانی توانایی اداره زندگی را با این تورم ندارند، تاکید کرد: آسیب این وضعیت بازنشستگان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

وی، با شاره به اینکه با تایید 10 میلون تومانی حقوق شاید کمی توان تامین زندگی  بالاتر برود، افزود: 10 میلیون تومان جوابگوی تامین سبد معیشتی کارگران و بازنشستگان نیست.

اسدی، با بیان اینکه در حال حاضر دولت موظف به رایزنی با مسئولان و قانوگذاران است تا اقدامات موثری برای بازنشستگان در این زمینه صورت بگیرد، تاکید کرد: اتخاذ تدابیر برای تامین معاش کارگران و بازنشستگان ضروری است.

چنگیز اصلانی، دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان هم  با ارئه گزاش از عملکرد خانه کارگر در این استان، در خصوص بحث توسعه تشکل های کارگری، اظهار داشت: بزرگترین هدف این مجموعه عضو گیری و ارتقاء و ارائه آموزش ها برای اعضا است که به نظر می رسد تا به امروز نتونسته ایم بخوبی از ظرفیت این تشکل ها استفاده مطلوب بکنیم.

اصلانی، ادامه داد: الویت اصلی خانه های کارگر در استان ها توسعه کیفی است.

اصغر نجاری، نیز با رائه گزارش از عملکرد خانه کارگر استان زنجان، با اشاره به اینکه یکی از شعبه های موفق و داری ظرفیت مناسب شعبه خانه کارگر شهرستان خرمدره است، اظهار داشت: این مجموعه دارای ارتباط قوی با واحدهای تولید و شرکت ها این شهرستان است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، با اشاره به اینکه ما هنوز برای حل برخی از مشکلات کارگران در ابتدای راه قرار داریم، ادامه داد: با تحویل و ایجاد زیر ساخت های خانه کار گر استان در ملک جدید خریداری شده در دو سال آینده به کمک مسئولان استان و تشکیلات مرکز این مجموعه به بهره برداری می رسد.

وی، با اشاره به اهمیت ارائه خدمات در حوزه های مختلف، تصریح کرد: احصاء مشکلات تشکل های جامعه کارگری در سطح کشور حائز اهمیت است.

نجاری، با بیان اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، تاکید کرد: با توجه به بی انگیزگی در جامعه کارگری در راستای حل نشدن مشکلات این قشر از جامعه شاهد شکل گیری یک نوع  دلسردی و نا امیدی در جامعه کارگری و بازنشستگان هستیم.

دبیر اجرای خانه کارگر استان زنجان، با اشاره به آمار و ارقام نا معلوم اعلام شده در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، گفت: سرعت تورم خیلی از سرعت درآمد و هزینه های کارگران بالا است و کارگران ناتوان از اداره زندگی خود هستند.

وی، با اشاره به ناتوانی کارفرمایان برای جذب نیرو های ماهر، تصریح کرد: اقدام به افزایش سن بازنشستگی برای جامعه کارگری نا مهربانی و نا بخردی را می رساند.

نجاری، تاکید کرد، از جیب کارگران و اقشار ضعیف جامعه برای اداره امورات دولت و کشور هزینه می شود.

وی، با اشاره به وجود مشکلات متعدد برای کارگران، ابراز امیدواری کرد؛ که مشکلات دستمزدی، بیمه و قرار داد های غیر قانونی هر چه سریعتر حل شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، همچنین خبر از راه اندازی خانه کارگر شعبه شهرستان طارم و دندی داد و گفت: بزودی خانه کارگر شهرستان ابهر نیز به سامان می رسد.

نجاری، با اشاره به اهمیت توسعه کیفی تشکیلات خانه های کارگر کشور و استان، اضافه کرد:  با توسعه تشکل های جامعه کارگری شاهد وحدت و انسجام بین اعضا و تشکیلات کارگران در جامعه خواهیم بود.

وی، با اشاره به تایید افراد دواطلب جدید برای ورود به نمایندگی مجلس دوازدهم توسط شورای نگهبان، تاکید کرد: با حفظ استقلال می توانیم در انتخات پیش رو برای تعیین سرنوشت خود در پای صندوق های رای سهمی برای تصمیم گیری در حوزه های مختلف داشته باشیم.

نجاری، اضافه کرد: الویت با توسعه و گسترش تشکل های جامعه کارگری است و این حوزه نیازمند رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است.
 

این روزها حال جامعه کارگری و بازنشستگان اصلا خوب نیست


 

این روزها حال جامعه کارگری و بازنشستگان اصلا خوب نیست

این روزها حال جامعه کارگری و بازنشستگان اصلا خوب نیست


 

این روزها حال جامعه کارگری و بازنشستگان اصلا خوب نیست

انتهای پیام/
خبر و عکس/زهرا ملابابائی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز