خبرگزاری کار ایران

در پی هشدار نارنجی هواشناسی در استان؛

هلال احمر زنجان به حالت آماده باش در آمد

هلال احمر  زنجان به حالت آماده باش در آمد
کد خبر : ۱۴۴۰۴۴۶

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، گفت: پایگاه ها و تیم های عملیاتی این استان در پی هشدار نارنجی هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش ایلنا از زنجان، حکمت‌اله هاشمی، امروز در جمع خبرنگاران افزود: در پی هشدار نارنجی هواشناسی زنجان در خصوص بارش شدید برف، باران و وزش باد شدید، تیم های عملیاتی و خانه های هلال در همه مناطق استان در حالت آماده باش برای پاسخگویی به حوادث احتمالی ناشی از این شرایط جوی شده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان، تاکید کرد:  هم اکنون  بیش از ۱۲ پایگاه ثابت و ۲ پایگاه موقت امداد و نجات هلال احمر در  محورهای مواصلاتی استان زنجان با بیش از ۱۰۰ امدادگر و نجاتگر به صورت روزانه  آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی هستند.

وی، گفت: علاوه بر این هفت مرکز پاسخگویی اضطراری، یک مرکز کنترل هماهنگی عملیات، تیم های واکنش سریع، آنست، کوهستان و امدادهوایی نیز آماده باش هستند.

هاشمی، یادآورشد: در کنار این تیم ها جهت پاسخگویی به موقع و سریع به حوادث احتمالی یک فروند بالگرد، یک دستگاه قایق جی مینی و سایر تجهیزات نجات نیز در صورت نیاز در عملیات ها بکار گیری خواهد شد.

وی، تاکید کرد:  هموطنان هنگام بارش برف و باران از صعود به ارتفاعات، استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر  استان، گفت‌: هنگام وزش باد نیز از قرار گرفتن در مجاور سازه‌های سست، ساختمان  و تاسیسات نیمه کاره و مرتفع،  و اجسامی که  احتمال سقوط آن  وجود دارد، به جد پرهیز کنند.

هاشمی، از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز