خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه:

بسیاری از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در کشور کاربردی نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۰۰۹

بهره‌برداری از پنجمین مرکز پژوهشی مشترک قوه قضائیه، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در استان مرکزی

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه از به بهره‌برداری رسیدن پنجمین مرکز پژوهشی مشترک قوه قضائیه، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در استان مرکزی خبر داد و گفت: پیش از این، در 4 استان فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی 4 مرکز پژوهشی مشترک به بهره‌برداری رسیده و در استان مرکزی نیز از پنجمین مرکز بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام مهدی هادی در حاشیه بهره‌برداری از این مرکز در جمع خبرنگاران، افزود: هم‌افزایی بیشتر بین دادگستری و مجموعه‌های علمی در استان مرکزی و همچنین این موضوع که بتوانند از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند، از جمله مهمترین اهداف تشکیل مرکز پژوهشی مشترک است.

وی ادامه داد: تعاملات بین دستگاهی کم اتفاق می‌افتد. از یک سو داده‌ها و اطلاعاتی در دادگستری وجود دارند و در حالت عادی دانشجویان از این اطلاعات محروم هستند. از سوی دیگر ظرفیت‌های علمی در دانشگاه‌ها وجود دارد که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. بنابراین چنین مراکزی می‌تواند تعاملات بین مجموعه‌ها را بیشتر کند.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه اظهار داشت: امیدواریم این مرکز نقطه اتصالی باشد تا مجموعه‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر بیشتر استفاده کنند. دادگستری به واسطه این مرکز، جلسات نقد و تحلیل را به فضای دانشگاه و حوزه‌های علمیه می‌آورد و از ظرفیت اساتید دانشگاه در دادگستری بیشتر استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلام هادی تصریح کرد: بسیاری از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در کشور کاربردی نیستند. بر این اساس حمایت و جهت‌دهی رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها در دانشگاه‌ها از جمله اهداف این مرکز پژوهشی است تا نیازها و مشکلاتی که قوه قضائیه با آن مواجه است، در پایان‌نامه‌ها حل‌وفصل شود.

وی بیان داشت: این مراکز می‌تواند موضوعات کاربردی را برای پایان‌نامه‌ به دانشگاه و دانشجویان ارائه دهد و همچنین حمایت مادی و معنوی از پایان‌نامه‌ها داشته باشد. هدف ما این است که مشکلات عمده و مسائل قوه قضائیه و استان‌ها به واسطه این مراکز تا حد ممکن حل شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز