خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راهداری استان زنجان خبرداد؛

نیازمندی اعتبار 300 میلیاردی برای باز سازی بخشی از آزاد راه زنجان _تبریز

نیازمندی اعتبار  300 میلیاردی برای باز سازی بخشی از آزاد راه زنجان _تبریز
کد خبر : ۱۴۳۸۱۷۰

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، با اشاره به اینکه دولت با سازمان راهداری به توافقی در خصوص اقدامات در اتوبان زنجان_تبریز نرسیده است، گفت: 300 میلیارد اعتبار برای تعمیر و باز سازی بخشی از آزاد راه زنجان_ تبریز مورد نیاز است.

به گزارش ایلنا از زنجان، جعفر قزوینیان، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به ارائه خدمات راهداری به صورت سراسری در کشور، اظها رداشت: 520 نفر در این خصوص ارائه خدمات می‌دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، با بیان اینکه در سالجاری 151 کیلومتر از راه‌های اصلی استان روکش آسفالت شده است، ادامه داد: که نسبت سال گذشته این رقم آسفالت 2 برابر شده است.

وی، با اشاره به 131 کیلومتری آسفالت راه‌های فرعی و روستایی، تصریح کرد: در سالجاری 65 کیلومتر آسفالت راه روستایی هدفگذاری شده است.

به گفته قزوینیان، مجموعه اعتبارات این پروژه با ارزش ریالی 1300میلیاردی بوده است، عملیات در راستای اجرای پروژه های تاثیر گذار بوده است که آزاد راه قزوین و به زنجان از مهمترین الویت های عملیاتی در استان بوده است.

وی، با اشاره به مطالعات دقیق در خصوص ممیزی جاده ها، افزود: محورهای حادثه خیز استان شناسایی شده است که بر اساس این مطالعات و ممیزی با تامین اعتبارات برنامه ریزی برای امور اصلاحی انجام می شود.

قزوینیان، با اشاره به معیار های تعیین و تعریف شده ملی برای شناسایی و رفع حادثه خیزی  97 نقطه در استان، افزود: از 31 دستگاه دخیل در خصوص رصد و رفع حوادث جاده ای راهداری نیز یکی از این مجموعه ها است که وظیفه ای بر اساس معیار های تعریف شده کشوری دارد.

این مسئول در استان، با اشاره به جاده های حادثه خیز حومه شهرستان زنجان از جمله ابهر قیدار و غرب شهر، تاکید کرد: طبق مطالعات راهداری سقف ترافیکی برای هر جاده در استانها تعریف می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاد ای استان، با بیان اینکه جاده ابهر قیدار یک راه استاندارد فرعی با سرعت تعریف شده است، ادامه داد: یکی از دلایل حادثه خیزی جاده تجهیز به روکش بوده است که باعث سرعت بالا و در نتیجه به افزایش تصادفات و حوادث جاده ای شده است.

قزوینیان، با اشاره به نیازمندی و تامین بالای اعتبارات برای راه های فرعی استان، گفت: 16پروژه دراین خصوص با اصلاح و تعمیر و یا پروژه های در دست اجرا و اقدام در مسیرهای  شرقی غربی استان داریم.

وی، با اشاره نیازمندی اعتبار  300میلیاردی برای اصلاح و تعمیر و تجهیز بخشی از آزاد راه زنجان_ تبریز، گفت: شرکت آزاد راه زنجان تبریز بخش خصوصی است و در زمان ساخت 100نفر به کار گیری شده بود. با بر چیده شدن عوارضی با نیروهای خود را تصفیه کرده است.

این مسئول در استان، با بیان اینکه تعدادی از این افراد به کار گیری شدند، گفت: متولیان و مسئولین پیگیر این موارد در استان هستند که این افراد در واحدهای تولیدی به کار گیری شود.

قزوینیان، با بیان اینکه 4هزار میلیارد تومان دستاورد سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به استان بوده است، اضافه کرد:  بزودی 50 نقطه مجهز به تجهیزات روشنایی و 8نقطه پر حادثه با مجموع اعتبار  1300 میلیاردی نیز اقدام خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سرقت اعلام راهنمایی رانندگی، کابل ها و علائم دیگر را در  جاده های استان مهم برشمرد و گفت: در 6ماه اول سالجاری بالغ بر 2میلیار سرقت در این زمینه بوده است.

قزوینیان، به وجود 254دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در مجموعه راهداری استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه فرسودگی ماشین آلات مشکل عمده در این زمینه است.

وی، با بیان اینکه 280نفر در این مجموعه همکار ی می کنند، تصریح کرد: 32 نفر نیروی حجمی و 212نفر پرسنل شرکتی در این مجموعه همکاری می کنند.

این مسئول، با اشاره به تبدیل وضعیت بالای 80 نفری، گفت: در صدد تبدیل وضعیت مجموعه نیرو های شرکتی هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز