خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در پاسخ به ایلنا تاکید کرد؛

مسئولین در صدد رفع کمبود نیروی کار ماهر با مشارکت مراکز آموزشی هستند

مسئولین در صدد رفع کمبود نیروی کار ماهر با مشارکت مراکز آموزشی هستند
کد خبر : ۱۴۳۳۶۹۵

مدیران حق شکایت از خبرنگاران رسانه‌های استان را ندارند

استاندار زنجان، با اشاره به وجود نگرانی‌ها در خصوص کمبود نیروی کار ماهر برای اشتغال در واحد های تولیدی استان، تاکید کرد: مسئولین استان در صدد آسیب شناسی، تعلیم و تربیت و رفع مشکلات کمبود نیروی انسانی ماهر با مشارکت دانشگاه های استان و سازمان فنی و حرفه ای هستند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، امروز در جمع مدیر مسئولان رسانه‌ها و خبرنگاران استان، در آستانه دور دوم سفر رئیسی به استان، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات برای افتتاح و احیا پروژه ها با حضور رئیس جمهور در استان، اظهار داشت: جلسات و برنامه ریز یها در راستای گره گشایی بوده است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه به مصوبات اقتصادی استان در این دوره اولویت داده شده است، ادامه داد: توجه جدی به مشکلات استان از اولویت های سفر ریاست جمهور  به استان  است.

وی، با اشاره به اینکه در انتخاب مدیران دارای محدودیت های هستیم، تصرح کرد: مدیران از دالان سخت گزینش عبور می کنند و انتخاب مدیران نیز دارای فرآیند دشواری است و همچنین باید به مدیران فرصت داد تا خود را نشان بدهند.

افشارچی، به محدودیت قانونی وظایف مدیران، اشاره کرد و گفت: انتصاب، انتخاب و گزینش مدیران ساده نیست.

استاندار زنجان، تاکید کرد: مدیران با استفاده از سمتی که تصدی کردند حق شکایت از خبرنگاران رسانه های استان را ندارند و همان لحظه دستور پس گیری شکایات مدیران از خبرنگاران را با حضور بازرسی استانداری صادر کرد.

وی، با بیان اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه  معضل فرهنگی در حوزه  خودکشی و تصادفات در سطح  کشور و استان، ادامه داد: آمار خودکشی در دو شهرستان استان مورد توجه بوده است.

استاندار زنجان، پیگیری و تحقق مصوبات سفر دور اول ریاست جمهوری به استان را به صورت پروژه  محوری عنوان کرد و گفت: در مصوبات دور دوم سفر رئیسی به استان تحقق مصوبات به صورت برنامه محور خواهد بود.

وی، گفت: در این دوره از سفر رئیس جمهور و هیئت همراه برنامه ها بیشتر در  حوزه آب و راه و شهرسازی برنامه ریزی و تدوین شده است.

افشارچی، با بیان اینکه در حوزه اشتغال مشکل جذب نیرو های شرکتی و پیمانی در استان وجود دارد، تصریح کرد: در سیستم دولتی استان حدود  80 نفر بزودی با آزمون جذب خواهند شد.

 وی، با اشاره به وجود برخی شائبه از آلایندگی آب، خاک و محصولات کشاورزی از طریق نفوذ آلودگی به آلایندگی های شهرک صنعتی سرب و روی واقع در 6 کیلومتری جنوب زنجان، گفت: این شرکت دارای اهمیت  تولید سرمایه و ارزش افزوده در استان و کشور محسوب می شود در حال حاضر برای جلوگیری از آلایندگی احتمالی جلوی توسعه این شرکت گرفته شده است.

استاندار زنجان، در این خصوص با بیان اینکه آمار بیماری های سرطانی در استان بالاتر از میزان کشوری نیست، تاکید کرد: تحقیق و مستندات آماری در این خصوص حائز اهمیت است.

این مقام عالی دولت در استان، با اشاره به سفر دو روزه رئیسی به استان، تصریح کرد: ایجاد زیر ساخت ها برای  همواری زمینه برای رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان از وظایف دولت است.

وی، با اشاره به کمبود نیروی برنامه نویس در حوزه آی تی در استان، افزود: امکان استفاده از اولین سکوی ابری هوش مصنوعی در منطقه  شمالغرب کشور در دانشگاه زنجان وجود دارد.

استاندار زنجان، با بیان اهمیت صداقت مسئولین استان با مردم، تاکید کرد: استان زنجان جزو سه استان پیشتاز در واگذاری مسکن اقدام ملی است.

افشارچی، با بیان اینکه اقساط مساکن ملی برای متقاضیان واقعا سنگین است، خبر از کاهش سود و پلکانی شدن اقساط مسکن های ملی برای متقاضیان داد که در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی، با بیان اینکه 20 تا 30 میلیارد اعتبارات به پروژه های سفر اختصاص داده شده است، افزود: اقدامات  اساسی در حوزه‌های بخش کشاورزی نیازمند گذشت زمان است که به مرور زمان شاهد نتیجه مطلوب اقدامات خواهیم بود.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه متقاضیان معترض باید برای رسیدگی به مشکلات خود به واحد باررسی استانداری مراجعه کنند، گفت: طولانی شدن، بالارفتن قیمت تمام شده مسکن و یا طورلانی بودن تدابیر دولت در این زمینه موجب نارضایتی متقاضیان مسکن اقدام ملی در استان شده است که این مشکلات به پارامترهای کلان کشوری و گاها مجموعه های استانی بزودی برطرف می شود.

افشارچی، با اشاره به اهمیت ایجاد شهرک صنعتی در حوزه محصولات کشاورزی در شهرستان خدابنده، خبر از انعقاد قرار داد های ویژه دراین خصوص داد.

استاندار زنجان، با اشاره به وجود ظرفیت های مطلوب انواع معادن طلا و مس و ... در استان، تاکید کرد: در صدد معرفی توانمندی‌های معادن استان به دولت هستیم.

مقام عالی دولت در استان، در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا در زنجان، با اشاره به وجود مشکلات و نگرانی ها در خصوص کمبود نیروی کار ماهر، متخصص و مهارت دیده برای اشتغال در واحد های تولیدی استان نیز، تاکید کرد: یکی از مشکلات کار فرمایان واحد های تولیدی در حوزه اشتغال استان پیدا نکردن نیروی کار ماهر است که در این راستا بخش خصوصی اقدامات مناسب را داشته است.

به گفته استاندار زنجان مسئولین متولی این حوزه در استان در صدد آسیب شناسی، رفع و تقویت این موارد و مشکلات در راستای تربیت نیروی ماهر با همکاری سازمان فنی و حرفه ای هستند.

افشارچی، در پایان با اشاره به وجود دانشگاه ها و مراکز آموزشی مهارتی، تربیت نیروی کار در استان، افزود: در آینده  نزدیک اقدامات ویژه ای در این خصوص را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز