خبرگزاری کار ایران

در نخستین سمپوزیوم پلاسماپزشکی ایران مطرح شد:

افتتاح ۵٠ مرکز فناوری پلاسما تا پایان سال آینده/خروج نخبگان با سوء مدیریت‌ها، بیشتر شد

افتتاح ۵٠ مرکز فناوری پلاسما تا پایان سال آینده/خروج نخبگان با سوء مدیریت‌ها، بیشتر شد
کد خبر : ۱۴۳۳۴۰۰

با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز و جمعی از محققان، مرکز مراقبت دیابت و پلاسما درمانی در مجتمع آموزشی درمانی امام علی(ع) افتتاح و نخستین سمپوزیوم پلاسماپزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا از البرز، مرکز مراقبت دیابت و پلاسما درمانی در مجتمع آموزشی درمانی امام علی(ع) افتتاح شد و نخستین سمپوزیوم پلاسماپزشکی ایران را با محوریت روش‌های نوین درمانی در حوزه سرطان و مدیریت زخم با همکاری سازمان مذکور و با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ریاست کمسیون بهداشت، درمان مجلس شورای اسلامی، روسای دانشگاه‌ها، دانشکده های علوم پزشکی، نخبگان دانشگاهی و فعالان حوزه پزشکی در تاریخ 11 دی ماه سال جاری برگزار شد. 

پایان سال آینده ۵٠ مرکز فناوری پلاسما افتتاح می‌شود

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی کشور در افتتاح مرکز درمانی زخم های دیابت با فناوری پلاسما با اشاره به ضرورت راه اندازی این مرکز درمانی، اظهار کرد: طبق هدف‌گذاری صورت گرفته برای گسترش و ارائه خدمات رسانی سلامت با فناوری هسته ای، لازم بود فناوری هایی که در بخش تحقیقات دست پیدا کردیم، تجاری سازی کنیم که مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به همکاری های انجام شده با وزارت بهداشت و درمان، افزود:  دومین کلینیک درمان زخم های خاص که درمان‌پذیر نیستند و گاهی آنچنان با سرعت پیش می‌رود که تا قطع عضو پیش می‌رود با استفاده از فناوری پلاسما در اغلب موارد قابلیت ترمیم و درمان دارد که در چند هفته گذشته بیماران رضایت‌مندی خوبی دارند.

معاون رئیس جمهور گفت: اولین مرکز درمانی با فناوری پلاسما در ورامین افتتاح شد و تا پایان سال آینده ۵٠ کلینیک در سطح کشور افتتاح خواهد شد که تمام مردم از این روش درمانی بهره‌مند شوند.

اسلامی به سمپوزیوم پلاسما نیز اشاره کرد و گفت که برای نخستین بار با حضور اساتید و اطبا در البرز برگزار می‌شود و با رونمایی اولین دستگاه پلاسماتراپی که مجوزات لازم را گرفته است و در بیمارستان شهدای تجریش فاز بالینی را طی کرده است، انجام شد، 

وی تاکید کرد: این اقدامات سازمان در راستای سند سازمان که سال گذشته توسط رییس جمهوری رونمایی شد، دنبال کردیم که با سرعت تداوم داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با عنوان اینکه علاقه‌مند هستیم محققان و پژوهشگران در این حوزه بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، اضافه کرد: در فناوری پلاسما از مقالات و تحقیقات اساتید و محققان در چرخه نوآوری استفاده شد و فناوری در راستای بهره‌برداری مردم و ایجاد ثروت استفاده شد که امروز با نتایج تحقیقات کوچک امروز به شرکت دانش‌بنیان قدرتمند تبدیل و مسیر برای سرمایه گذاری فراهم گردید.

خروج نخبگان با سوء مدیریت‌ها بیشتر شد

حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی در نخستین سمپوزیوم پلاسما پزشکی ایران که با محوریت روش های نوین درمانی در دانشگاه پزشکی البرز برگزار شد گفت: استان البرز با توجه به نزدیکی تهران در بسیاری از حوزه ها دچار ضعف است و در این راستا در حوزه درمان نیز ضعیف است.

وی با انتقاد از وضعیت خروج فارغ التحصیلان کشور افزود: در این حوزه دچار مشکل هستیم و به علت سوء تدبیر و با وجود تاکید و تذکر به مسئولان کشور، نخبگان همچنان از کشور خارج می‌شوند.

شهریاری تاکید کرد: نخبگان بجز عزت و احترام چیزی نمی خواهند که لازم است مورد توجه قرار بگیرند.

وی در مورد پلاسما درمانی گفت: بیمه ها باید خدمات درمان با فناوری پلاسما را به عهده بگیرند چراکه مردم توانایی پرداخت هزینه های هنگفت این درمان را ندارند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در پایان ابراز امیداری کرد که در مجلس زبان مدیران حوزه بهداشت و درمان برای سلامت مردم باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز