خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

افزابیش 40 درصدی اعضای صندوق اعتباری هنر

افزابیش 40 درصدی اعضای صندوق اعتباری هنر
کد خبر : ۱۴۲۵۵۸۹

تکالیف صندوق هنر در برنامه هفتم توسعه افزایش پیدا کرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اعضای صندوق اعتباری هنر افزایش 40 درصدی داشته است، گفت: صندوق اعتباری هنر در بازه زمانی بیش از 2 سال اخیر توانسته است میزان پوشش اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه‌ها و فعالان قرآنی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی در جریان سفر به استان مرکزی و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های این استان، افزود: در گذشته 4000 خبرنگار در صندوق اعتباری هنر عضویت داشته‌اند، اما در حال حاضر بیش از 8000 خبرنگار عضو این صندوق هستند و این تعداد به 12 هزار و 500 خبرنگار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: عضویت فعالین قرآنی در صندوق اعتباری هنر به بیش از 11 هزار نفر رسیده است. همچنین پیشکسوتان بالای 60 سال که افراد شاخص فرهنگی و هنری هستند از بیمه تکمیلی این صندوق به صورت رایگان بهره‌مند هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه تکالیف بیشتری برای صندوق اعتباری هنر در لایحه دولت و در مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شده است. این صندوق به عنوان یک پشتیبان جدی برای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه، قرآنی و ... محسوب می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: حوزه خدماتی و رویکرد خدمات‌رسانی صندوق اعتباری هنر بسیار گسترده شده و افزایش چشمگیری یافته است. این صندوق از فعالیت‌های اقتصاد فرهنگ و هنر و همچنین تجلیل از شخصیت‌های فرهنگی کشور حمایت می‌کند.

وی به موضوع ادغام و ساماندهی خبرگزاری‌ها اشاره کرده و بیان داشت: منطقی نیست که در سایر کشورهای دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته تعداد معدودی خبرگزاری فعالیت کنند، اما در کشور ایران افزون بر 40 خبرگزاری وجود داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرایند ادغام برخی خبرگزاری‌ها اشاره داشته و تأکید کرد: موضوع ادغام خبرگزاری‌ها مطرح نیست، بلکه قرار است که خبرگزاری‌های دولتی به استانداردهای لازم در راستای فعالیت‌های رسانه‌ای دست یابند و ساماندهی شوند.

اسماعیلی ابراز داشت: در گام نخست با ایجاد معاونت جدیدی در وزارتخانه با عنوان جدید «امور رسانه‌ها و تبلیغات» شاخص‌های سختگیرانه‌تری برای صدور مجوز خبرگزاری‌ها تدوین می‌شود. این اقدامات به محض اینکه به تصویب هیئت نظارت و حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد، اجرایی خواهد شد.

وی به فعالیت 4 خبرگزاری در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره داشته و اضافه کرد: ساماندهی خبرگزاری‌ها ابتدا از خبرگزاری‌های وابسته به این وزارتخانه آغاز شده است تا بتوان در ادامه آن را به سایر خبرگزاری‌ها نیز تعمیم داد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز