رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد؛
برگزاری دومین دوره جشنواره ملی قالی فاخر در اصفهان
رئیس کمیسیون گردشگری و صنایعدستی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دومین دوره جشنواره ملی قالی فاخر با هدف انتخاب و معرفی آثار برگزیده و فاخر کشور در حوزه فرش در اصفهان برگزار میشود.
مژگان ایزدی در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد: اصفهان دارای ظرفیتهای فراوانی در زمینه گردشگری است، این ظرفیتها باید در راستای جذب هرچه بیشتر گردشگران مورد بهرهبرداری قرار گیرند، بهطورقطع رونق گردشگری، افزایش اشتغال و ارزآوری برای استان و کشور به همراه میآورد.
ایزدی ادامه داد: صنایعدستی فاخر و ارزشمند اصفهان میتواند به رونق اقتصادی استان کمک کند، البته نیاز است این آثار ارزشمند از مسیرهای مختلف به دنیا معرفی شوند و از زیباییهای آنها گفته شود، یکی از راههای معرفی این آثار، برگزاری جشنوارههای تخصصی است.
رئیس کمیسیون گردشگری و صنایعدستی اتاق بازرگانی اصفهان با اعلام این خبر که دومین دوره جشنواره ملی قالی فاخر با هدف انتخاب و معرفی آثار برگزیده و فاخر کشور در حوزه فرش در اصفهان برگزار میشود، گفت: اصفهان از دیرباز سابقه درخشانی در زمینه تولید فرش داشته و هنرمندان بزرگی در این منطقه وجود دارند. اصفهان یکی از قطبهای اصلی تولید هنر صنعت فرش دستباف ایران است.
ایزدی افزود: بیش از دو میلیون بافنده فعال فرش در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲۲۰ هزار نفر مربوط به استان اصفهان است.
به گفته وی، تحریم فرهنگی فرش ایران بسیار زودتر از تحریمهای اقتصادی و از اوایل دهه هفتاد میلادی شروع شده بود.
وی با بیان اینکه فرش دستباف ایران در دورهای به درجهای از شهرت رسیده بود که ایران را یکهتاز بازار جهان کرد، ادامه داد: اتاق بازرگانی اصفهان بر خود لازم میداند پاسدار این میراث کهن بوده و تا زمان شکوه و رونق با اقداماتی همچون برگزاری جشنواره قالی فاخر از این هنر صنعت حراست کند.
ایزدی گفت: رسالت اتاق بازرگانی، ارائه خدمات به اعضای این اتاق و از جمله فعالان هنر صنعت فرش دستباف است و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.
وی ادامه داد: معرفی تنوع و ویژگیهای فرش دستباف ایران در سطح ملی و بینالمللی، ترغیب و تشویق بافندگان، طراحان، نقاشان، تولیدکنندگان و فروشندگان به تولید و عرضه قالیهای فاخر و ایجاد انگیزه برای بروز استعدادها، نوآوری و خلاقیت در تولید فرش دستباف با حفظ اصالت قالی و کمک به بازاریابی فرشهای تولیدی از اهداف اصلی این جشنواره است.