بیش از 10 هزار خدمت شرکت آب و فاضلاب خوی بصورت الکترونیکی انجام شده است
معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت : از ابتدای سالجاری بیش از 10 هزار خدمت بصورت غیر حضوری از طریق پرتال شرکت و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان انجام شده است .
به گزارش ایلنا، رعنا قدردان گفت: خدمات الکترونیک، خدماتی دو طرفه است که از طریق اینترنت و فضای مجازی به کاربران خدمت رسانی می کند و هدف آن ارائه سریع خدمات و انجام سریع تمامی امور بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل است.
قدردان خاطر نشان کرد: به منظور توسعه دولت الکترونیک و طرح تکریم مراجعان، بیش از 22 نوع خدمت غیرحضوری توسط این شرکت در پورتال شرکت و دفاتر پیشخوان به مشترکان ارائه میشود.
وی افزود: از ابتدای سالجاری 10 هزار و 525 خدمت بصورت الکترونیکی به مشترکان ارائه شده است که از این تعداد 2 هزار و 518 مورد واگذاری انشعاب و عقد قرادرداد ، 118 مورد تغییر کاربری و 668 فقره تغییر مشخصات بوده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال 6 هزار و 903 فقره قبوض میان دوره در دفاتر پیشخوان برای مشترکین صادر شده است.
معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی خاطر نشان کرد : از سال ها قبل در ارائه خدمات به صورت غیر حضوری والکترونیک بحث های بسیاری وجود داشت و برخی خدمات کم و بیش از سوی دولت و ادارات به صورت الکترونیک درآمد و در آن روز ها کمتر کسی فکر می کرد که این خدمات به چه میزان مفید خواهد بود. اما با وجود شیوع بیماری کرونا و جا خوش کردن آن در کشور اهمیت این موضوع بسیار زیاد و برای همه روشن شد.
قدران ادامه داد: کاهش هزینهها، صرفهجویی در وقت و انرژی، کاهش فساد اداری و افزایش سطح آگاهی مردم، ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی، اجرای عدالت اجتماعی با استفاده از شفافیت و دسترسی به اطلاعات، کاهش شکاف دیجیتال بین بخشهای روستایی و شهری، گسترش عدالت اجتماعی و اقتصادی در بین بخشهای دورافتاده، بهبود شرایط اقتصادی و فراهم کردن فرصتهای اقتصادی برای جوامع محروم ازمزیت های مهم تحقق دولت الکترونیک است.
وی گفت: علاوه بر سامانه یادشده، درگاههای دیگری شامل میز خدمت حضوری، میز خدمت الکترونیک و سامانه پاسخگویی 122 برای ارائه خدمات به مشترکان شهرستان خوی نیز برقرار است.