خبرگزاری کار ایران

اجرای 532 طرح آب و خاک در روستاهای استان مرکزی

اجرای 532 طرح آب و خاک در روستاهای استان مرکزی
کد خبر : ۱۴۱۱۱۰۷

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه در بازه زمانی یک سال گذشته، 532 طرح آب و خاک در نقاط مختلف این استان اجرا شد، گفت: اجرای این طرح‌ها در 50 درصد از روستاهای استان مرکزی و در راستای بهره‌وری از منابع آبی استان، انجام شده‌ است.

به گزارش ایلنا، رسول شمسی افزود: برای اجرای طرح‌های آب و خاک در استان مرکزی، 3000 میلیارد ریال اعتبارات و منابع مالی، شامل 2000 میلیارد ریال از محل حمایت‌های بخش دولتی به صورت بلاعوض و یکهزار میلیارد ریال نیز از محل خودیاری بهره‌برداران هزینه شده است.

وی به اقدامات انجام شده در راستای لایروبی قنوات استان مرکزی اشاره کرده و ادامه داد: در این بازه زمانی، 147 کیلومتر لایروبی و اصلاح و مرمت در 312 رشته از قنوات استان انجام شده‌ که برای اجرای این طرح‌ها 930 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه 52 طرح آبیاری تحت فشار نیز در این استان انجام شده است، اظهار داشت: این طرح‌ها در سطح 1240 هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرایی شد.

شمسی تصریح کرد: 162 هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد اجرای سامانه‌های آبیاری در استان مرکزی وجود دارد که تاکنون 75 هزار هکتار شامل 48 درصد این زمین‌ها به انواع سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شد. اجرای طرح‌های آبیاری نوین افزایش 75 تا 90 درصدی بهره‌وری آب در بخش کشاورزی را به همراه دارد.

وی بیان داشت: در سال جاری و در راستای جلوگیری از هدررفت منابع آب کشاورزی، 30 کیلومتر کانال پیش‌ساخته و 10 کیلومتر کانال درجا با مشارکت بهره‌برداران در روستاهای استان مرکزی اجرا شد. همچنین 60 کیلومتر لوله‌گذاری نیز از محل اعتبارات دولتی و خودیاری بهره‌برداران در روستاهای استان مرکزی اجرایی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز