خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس؛

سامانه آبرسانی شرق شیراز افتتاح می‌شود

سامانه آبرسانی شرق شیراز افتتاح می‌شود
کد خبر : ۱۴۰۵۹۰۵

کلنگ زنی مدول‌های تصفیه‌خانه بزرگ شیراز و صدرا

مدیرعامل آبفا شیراز از اجرای سامانه آبرسانی شرق شیراز همزمان با دومین سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان فارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهمن بهروزی گفت: سامانه آبرسانی شرق شیراز شامل مخزن بتنی 20 هزار مترمکعبی ذخیره آب آشامیدنی در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان فارس افتتاح می‌شود. 

وی  خاطر نشان کرد: این سامانه آبرسانی جهت تأمین آب پایدار برای جمعیتی بالغ‌ بر 25 هزار نفر است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب و فاضلاب شیراز اعتبار اجرای این طرح را 140 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: سامانه آبرسانی شرق شیراز  شامل مخزن بتنی 20 هزار متر مکعبی ذخیره آب در منطقه حسین‌آباد سرتل، اجرای 2 کیلومتر خط انتقال و حفر و تجهیز 6 حلقه چاه  است.

 کلنگ زنی مدول های تصفیه‌خانه بزرگ  شیراز و صدرا

وی گفت: دو پروژه‌ آبفا شیراز از جمله مدول های سه و چهار تصفیه‌خانه بزرگ شماره دو شهر شیراز و مدول یک تصفیه‌خانه غربی شهر جدید صدرا کلنگ زنی می‌شود.

رئیس هیئت ‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اظهار داشت: مدول های سه و چهار تصفیه‌خانه بزرگ شماره دو شهر شیراز به ظرفیت 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز جهت جمعیتی بالغ‌بر 600 هزار نفر همزمان با دومین سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان فارس کلنگ زنی و احداث می‌شود.

 بهمن بهروزی با اشاره به اینکه مدول های سه و چهار تصفیه‌خانه فاضلاب با فرایند تصفیه لجن فعال اجرا می شود، افزود: برآورد زمانی اجرای این دو مدول تصفیه‌خانه سه سال و با پیش بینی اعتباری بالغ ‌بر 1500 میلیارد تومان احداث می‌شود.

وی همچنین در ادامه، از کلنگ زنی احداث مدول اول تصفیه خانه غربی شهر جدید صدرا همزمان با سفر رئیس‌جمهور خبر داد و تصریح کرد: این پروژه با ظرفیت 13 هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای پوشش دهی جمعیتی بالغ ‌بر 87 هزار نفر و با استفاده از فرایند لجن فعال طراحی شده است.

 مدیرعامل آبفا شیراز برآورد اجرای این طرح را 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: زمان اجرای این طرح نیز سه سال  پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز