خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

پزشکان با ارجاع بیمار به بخش خصوصی درمان در قزوین جیب مردم را خالی می‌کنند/ تمام اندوخته کارگر و بازنشسته باید صرف درمان شود

پزشکان با ارجاع بیمار به بخش خصوصی درمان در قزوین جیب مردم را خالی می‌کنند/ تمام اندوخته کارگر و بازنشسته باید صرف درمان شود
کد خبر : ۱۴۰۴۶۵۷

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: در حال حاضر وضعیت درمان برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی به‌گونه‌ای رقم خورده که بیمار مرکز درمانی و بیمارستان را انتخاب نمی‌کند؛ بلکه پزشکان با ارجاع بیماران به مرکزهای خصوصی جیب آنها را خالی می‌کنند.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت درمان برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان گفت: ۶۷ درصد جمعیت استان بیمه شده تامین اجتماعی هستند و 2 بیمارستان و 6 تا 7 مرکز جوابگوی این جمعیت نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: همچنین مطابق با چارت سازمانی در بیمارستان و درمانگاه‌های تامین اجتماعی کمبود نیرو داریم.

وی با بیان اینکه حتی اگر امروز هم کلنگ بیمارستان و درمانگاه جدید زده شود باز هم جوابگوی نیاز نیست، عنوان کرد: به ثمر نشستن پروژه‌ها حداقل به 4 تا 5 سال زمان نیاز دارد.

این فعال حوزه کارگری با اشاره به اینکه در حال حاضر اگر فردی بیمار شود باید تمام زندگی خود را برای درمان بفروشد، اظهار کرد: متاسفانه برخی پزشک‌ها بیماران را از تخت بیمارستان دولتی به مرکزهای شخصی می‌کشانند و کارگر یا بازنشسته بیمار به ناچار برای یک عمل جراحی کوچک باید تمام اندوخته خود را بدهد.

تجهیزات به دلیل نبود متخصص بی‌استفاده مانده است

وی با تاکید بر داشتن تجهیزات مناسب در مراکز تامین اجتماعی تصریح کرد: در مراکز و بیمارستان‌های ما بهترین تجهیزات وجود دارد که برخی از آن‌ها حتی از بخش خصوصی هم بهتر هستند اما متاسفانه برای استفاده از آن‌ها متخصص نداریم؛ به‌عنوان نمونه رادیولوژیستی نیست که بتواند عکس‌ها را تحلیل کند.

کریمی ادامه داد: در مرکزهای خصوصی رادیولوژی 24 ساعته فعال هستند اما بیمار برای مراجعه به بیمارستان، به دلیل نداشتن متخصص باید مدت‌ها در نوبت باشد؛ این در حالی است که با دو شیفته و سه شیفته کردن مرکزهای دولتی می‌توان مدت انتظار بیمار را کاهش داد.

وی عنوان کرد: علاوه بر مراکز خصوصی مراکز دولتی دانشگاهی هم با بیمه‌شدگان همراهی لازم را ندارند؛ ضمن اینکه ارجاع به بخش خصوصی همچنان در این بخش هم پابرجا است.

چالش پذیرش بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: شهر جدید مهرگان با این تعداد از جمعیت به درمانگاه نیاز دارد، نصرت‌آباد، اقبالیه، بیدستان، محمودآباد و آبیک هم به همین شکل هستند؛ ضمن اینکه با توجه به گسترش شهرک‌های صنعتی شهرستان البرز هم به بیمارستان نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در پذیرش بیمه تکمیلی هم در مرکزهای خصوصی با مشکل مواجه هستیم؛ چند بار هزینه بیمه می‌دهیم اما هنگامی که نیاز باشد نمی‌توانیم به‌موقع استفاده کنیم.

کریمی گفت: این شرایط زنگ خطری برای همه مسئولین است؛ حتی یک لحظه غفلت کنند باید فردا جوابگو باشند، شاید بخشی از فوتی‌ها هم به این علت باشد که بیمار برای ادامه درمان و عمل‌های جراحی توان مالی ندارد؛ یک بازنشسته باید تمام هست و نیست و اندوخته 60 ساله خود را بدهد و در پایان هم فوت کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز