خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

نرخ آسیب‌های اجتماعی در بویراحمد از نرخ جهانی بیشتر است

نرخ آسیب‌های اجتماعی در بویراحمد از نرخ جهانی بیشتر است
کد خبر : ۱۴۰۳۸۲۷

سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ندارد

فرماندار بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که نرخ آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان از نرخ جهانی هم گذشته و با توپ و تَشر زدن به هم‌دیگر، این نرخ کم نمی‌شود.

"شهرام مهدوی مطلق" در حاشیه جلسه آسیب‌های اجتماعی شهرستان بویراحمد به ایلنا از یاسوج گفت: بنده از برگزاری جلسات در خصوص آسیب‌های اجتماعی خسته شده‌ام چرا که  آسیب‌های اجتماعی در برخی از مناطق شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج، از خطوط قرمز و استاندارد ملی و جهانی عبور کرده و با برگزاری جلسه و توپ و تشر زدن به هم‌دیگر هم برطرف نمی‌شود.

وی با ابراز نگرانی از موازی کاری در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: گواهی می‌دهم تمام توان اداری شهرستان بویراحمد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پای کار هست ولی راه به جایی نمی‌برد.

فرماندار بویراحمد با تاکید براینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان دل سوختن کافی نیست و باید هزینه شود، خاطرنشان کرد:  یکی از راه‌های مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی در بویراحمد توجه به زیر ساخت‌های روستایی، مساجد و پایگاه‌های بسیج و پایگاه‌های انتظامی است که سازمان برنامه و بودجه استان هیچ برنامه و هزینه‌ای برای این کار ندارد.

مهدوی مطلق گفت: به جای اینکه از مدیران شهرستانی سئوال کنید که برای مقابله با کاهش نرخ آسیب‌های اجتماعی چه کارهایی کرده‌اید بهتر است از سازمان برنامه و بودجه بپرسید اعتبار سکونت گاه‌های غیر رسمی چرا در اختیار فرمانداری قرار نمی‌گیرد و یا بپرسید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی چه اندازه هزینه در اختیار فرمانداران قرار داده شده است؟

وی افزود: یکی از کج سلیقگی‌ها، توزیع و رد و بدل موافقت نامه اعتبار سکونتگاه‌های غیر رسمی بدون اطلاع فرمانداری توسط سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های متولی، خاصه راه و شهرسازی و بنیاد مسکن است که عده‌ای کارشناس و مدیر که دغدغه‌ای برای آسیب‌های اجتماعی ندارند، این اعتبارات را به سمت پروژه‌های خاص می‌برند و جوابگو هم نیستند.

فرماندار بویراحمد تاکید کرد که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه عملیاتی داریم ولی مستلزم هزینه هست که کسی پشتیبانی نمی‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز