خبرگزاری کار ایران

با انتقال آب از خلیج‌ فارس؛

بخشی از مشکلات آبی شهرستان‌های جنوبی فارس برطرف می شود

بخشی از مشکلات آبی شهرستان‌های جنوبی فارس برطرف می شود
کد خبر : ۱۳۹۶۹۲۹

نماینده فارس در شورای عالی استان‌ها گفت: طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به استان یکی از کلان طرح‌هایی است که در فارس در حال انجام است. هرچند که زمان دقیقی برای بهره‌برداری از این طرح اعلام نشده است اما با این‌حال می‌توان امیدوار بود که با انتقال آب خلیج‌فارس به استان بتوان بخشی از مشکلات شهرستان‌های جنوبی فارس را برطرف کرد.

به گزارش ایلنا، هاشم بانشی گفت: پهناور بودن استان و وجود اقلیم‌های مختلف در فارس از جمله دلایلی است که آب‌رسانی به اقصی‌ نقاط استان را با مشکل مواجه کرده است. البته با افزایش دما و کاهش سطح آب‌های زیر زمینی نیز باعث شده تا بسیاری از مناطق در فارس با تنش آبی مواجه شوند.

وی افزود: مناطقی از جنوب فارس به دلایلی نظیر کاهش شدید سطح آب‌های زیر زمینی، کاهش بارش باران و افزایش بهره‌برداران با مشکل تأمین منابع آب شرب روبه‌رو هستند و نزدیکی مناطق جنوبی فارس با خلیج‌فارس نیز نتوانسته نقشی در کاهش مشکلات تأمین آب شرب این مناطق داشته باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان ها، خاطرنشان کرد: قطعی آب در برخی از مناطق جنوبی فارس نظیر شهر «گله‌دار» و بخش «اسیر» باعث شده تا مردم این مناطق به منابع آبی پایدار دسترسی نداشته باشند. 

بانشی اظهار داشت: طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به استان یکی از کلان طرح‌هایی است که در فارس در حال انجام است هرچند که زمان دقیقی برای بهره‌برداری از این طرح اعلام نشده است با این‌ حال می‌توان امیدوار بود که با انتقال آب خلیج‌فارس به استان بتوان بخشی از مشکلات شهرستان‌های جنوبی فارس را برطرف کرد.

وی در پایان گفت: بر اساس آنچه مسئولان استان فارس به آن اشاره کرده‌اند آب خلیج‌فارس قرار است برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما می‌توان با استفاده از آب‌شیرین‌کن بخشی از نیاز شهرستان‌های جنوبی فارس به منابع آبی را برطرف کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز