خبرگزاری کار ایران

در کهگیلویه و بویراحمد؛

تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس به 396 داوطلب رسید

تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس  به 396 داوطلب رسید
کد خبر : ۱۳۸۷۹۷۱

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیش ثبت نام 396 داوطلب کُرسی مجلس دوازدهم در سه حوزه انتخابیه این استان خبرداد.

"سیدجواد هاشمی‌مهر" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: از این تعداد داوطلب که برای رقابت انتخابات دوازدهم مجلس پیش ثبت نام کرده‌اند 376 داوطلب مَرد و 20 داوطلب معادل زن هستند.

وی به آمار داوطلبان پیش ثبت نامی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس به تفکیک‌ حوزه‌های انتخابیه در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و اظهارداشت: 150 داوطلب درحوزه انتخابیه بویراحمد که 138 داوطلب مَرد و 12 داوطلب خانم، 150 داوطلب در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ که 145 داوطلب مَرد و پنج داوطلب خانم و 96 داوطلب در حوزه انتخابیه گچساران که 93 داوطلب مَرد و سه داوطلب خانم هستند، پیش ثبت نام کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی  و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از تعداد داوطلبین پیش ثبت نام کرده این استان در سامانه وزارت کشور، 94 داوطلب ایثارگر و پنج داوطلب مشمول ماده ۲۹ هستند.

هاشمی‌مهر، بیشترین تعداد داوطلب را مربوط به گروه سنی ۳۵ تا ۴۰ سال به تعداد 106 داوطلب ذکر و یادآورشد: در گروه سنی 30 تا 35 سال 74 داوطلب، ۴۰ تا ۴۵ سال 84 داوطلب، گروه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال 36 نفر، گروه سنی ۵۰ تا ۵۵ سال 47 داوطلب، گروه سنی ۵۵ تا ۶۰ سال 25 داوطلب، گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال 17 داوطلب، گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال پنج داوطلب و ۷۰ تا ۷۵ سال هم 2 داوطلب، پیش ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود:از تعداد 396 داوطلب تا پایان پیش ثبت نام انتخابات دوازدهم مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز 274 داوطلب دارای مدرک کارشناسی ارشد، 49 داوطلب مدرک دکترا، 48 داوطلب مدرک کارشناسی، 22 داوطلب مدرک حوزوی و سه داوطلب، مدرک کاردانی دارند.

هاشمی‌مهر با اشاره به اینکه پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی از روز ۱۶ مرداد آغاز و در روز ۲۲ مرداد به پایان رسید، خاطرنشان کرد: آمار نهایی تعداد کاندیداتورهای انتخابات دوازدهم مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل ارسال مدارک پیش ثبت نامی، افزایش یافته و امکان بیشتر شدن تعداد داوطلبین نیز وجود دارد.

به گزارش ایلنا، انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی در روز سیزدهم اسفندماه امسال برگزار می شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز