خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت البرز:

بیماران‌ نشاندار تحت حمایت ویژه بیمه سلامت قرار می‌گیرند

بیماران‌ نشاندار تحت حمایت ویژه بیمه سلامت قرار می‌گیرند
کد خبر : ۱۳۸۷۹۳۶

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به هزینه‌های بالای درمان بیماران خاص و صعب العلاج، گفت: از ابتدای سال ١۴٠١ صندوقی ذیل بیمه سلامت ایجاد شد و در مورد ۵۱ بیماری حمایت ویژه صورت گرفته است و بیماران‌ نشاندار می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند.

به گزارش ایلنا از البرز، داوود زارع، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت و مجلس در راستای کاهش مشکلات درمانی مردم، برنامه های خاصی در نظر دارند که فشار مالی کمتری بر بیمار و خانواده وارد شود لذا بیمه رایگان‌ درمان از جمله تصمیمات و مصوبات است.

وی افزود: طبق قانون «بیمه پایه» یکی از الزاماتی است که همه افراد جامعه باید تحت پوشش باشند و در این راستا بیمه سلامت توانست برای افرادی که خارج از حمایت درمانی بودند و جمعیتی بین ۳۹ تا ۴۰ میلیون نفر داشتند را تحت پوشش حمایتی خود قرار دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز از رایگان بودن پوشش بیمه‌ای برای سه دهک نخست جامعه و تخفیف ۹۰ درصدی برای دهک چهارم، تخفیف ۷۵ درصدی دهک پنجم و ششم و تخفیف ۵٠ درصدی برای دهک‌های ۷ و ۸ در حق بیمه دریافتی سازمان خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر تخصیص پوشش بیمه رایگان با انجام ارزیابی وسع (قرار داشتن در دهک درآمدی یک تا سه) صورت می‌پذیرد، بیمه سلامت به جهت رفاه حال فاقدین پوشش بیمه درمانی در مواردی که دهک درآمدی متقاضی پوشش بیمه مشخص نباشند و یا نسبت به دهک درآمدی خود معترض هستند اقدام به اختصاص پوشش بیمه رایگان سه ماهه در موارد اورژانسی کرده است.

زارع با اشاره به عملکرد بیمه سلامت در استان البرز، اظهار داشت: در البرز بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر که باید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می کردند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به هزینه های بالای درمان بیماران خاص و صعب العلاج، گفت: از ابتدای سال ١۴٠١ صندوقی ذیل بیمه سلامت ایجاد شد و دولت ۱۰۱ بیماری را در این ردیف قرار داد و در حال حاضر قانونگذاری در مورد ۵۱ بیماری صورت گرفته است و بیماران‌ نشاندار می توانند از مزایای آن برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به مزیت پرداخت سه ماهه حق بیمه به صورت اقساط، تصریح کرد: با توجه به اهمیت فرزندآوری و جوان سازی جمعیت، زنان باردار با توجه به میزان درآمد و شرایط مالی از بیمه رایگان زمان بارداری و زایمان قرار می‌گیرند حتی مادران باردار در ماه‌های پایانی بارداری خود، شامل این مزیت بیمه خواهند شد.

زارع رقم ‌پرداختی در این خصوص از سال گذشته تا نیمه اول امسال را حدود ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

زارع در ارتباط با بیمه اتباع بیگانه گفت: این بیمه به افراد آسیب پذیر و غیرآسیب پذیر اتباع بیگانه تعلق می‌گیرد که حق بیمه گروه اول توسط کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت شده باشد و سرانه بیمه گروه دوم نیز توسط خود افرادی که بیمه شده سالانه به مبلغ ٢ میلیون تومان پرداخت می شود. 

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز در پایان با بیان اینکه بیماران به منظور تایید نسخه خود می توانند با شماره های ۳۴۴۸۷۳۲۳ و ۳۴۴۸۷۲۲۰ تماس بگیرند، گفت: از طریق ارسال کپی کارت ملی و اسناد لازم در اپلیکیشن های داخلی به شماره ۰۹۱۰۹۵۳۹۵۱۴ پیامی ارسال و پاسخ مربوطه را دریافت کنند.

این مدیر در پایان تاکید کرد: بیمه شدگان می تواند از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* یا ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی با این‌ مجموعه ارتباط برقرار، مشکلات را اعلام و پاسخ خود را دریافت کنند. همچنین می توانند از این طریق اعتبار بیمه خود را نیز استعلام بگیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز