خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

توسعه مدارس عشایری در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است

توسعه مدارس عشایری در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است
کد خبر : ۱۳۷۷۵۹۵

وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه مدارس عشایری در راستای تحقق عدالت آموزشی و تعلیم و تربیت میان دانش آموزان عشایر مورد توجه آموزش و پرورش است.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا مراد صحرایی در مراسم افتتاحیه بیست و دومین اردوی کشوری دانش‌آموزان دختر عشایر در مشهد اظهار داشت: توسعه مدارس عشایری در راستای تحقق عدالت آموزشی و تعلیم و تربیت میان دانش آموزان عشایر مورد توجه است و در مناطق عشایری چند روستا یک مدرسه عشایری ایجاد و پوشش تحصیلی را فراهم کنند.

وزیر آموزش و پرورش  تصریح کرد: ایجاد هنرستان‌های ویژه عشایر باید در دستور کار جدی قرار گیرد ضمن اینکه  توسعه مدارس روستایی نیز به عنوان مرکزی برای گسترش عدالت آموزشی در دستور کار آموزش وپرورش است.

صحرایی عنوان کرد: تربیت معلم عشایر با هدف تامین نیروی انسانی همراه عشایر در کوچ‌، برگزاری مسابقات ویژه دانش‌آموزان عشایر و شناسایی استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان نیزاز جمله موضوعاتی است که باید پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه گرامیداشت بزرگان عشایر با هدف حفظ فرهنگ عشایری و توسعه آن باید در دستور کار قرار گیرد گفت: نباید بگذاریم فرهنگ عشایری از بین برود و اگر قرار باشد فرهنگی در کشور ما حفظ شود به دلیل نفوذ و گستره اثر، این بانوان و زنان هستند که می‌توانند در ماندگاری فرهنگ نقش‌آفرینی کنند.

صحرایی خاطرنشان کرد: در حالی که عشایر کمترین امکانات را دریافت می‌کنند اما از حیث ارادت به انقلاب اسلامی قوی‌ترین و همراه‌ترین هستند و برای دفاع از کشور باوفاترین مردم به انقلاب هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باز‌ی‌ها و لباس‌های عشایری باید به عنوان نماد زندگی و فرهنگ عشایری حفظ شود افزود: یکی از دلایل قوی بودن ایران تنوع فرهنگی موجود در کشور ما است و به همین دلیل است که دشمن، فرهنگ ما را نشانه گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز