خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

تنظیم اظهارنامه قانونی برای مالکان بنای ریزش‌کرده در «پله‌بچیلون» دزفول

تنظیم اظهارنامه قانونی برای مالکان بنای ریزش‌کرده در «پله‌بچیلون» دزفول
کد خبر : ۱۳۷۴۳۸۶

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول با اشاره به عدم تمکین و همکاری مالکان بنای ریزش کرده در مجموعه تاریخی "پله‌بچیلون" برای آواربرداری از این مجموعه گفت: باتوجه به مطالبه مردمی، به ناچار از اهرم قانون استفاده کردیم.

به‌ گزارش ایلنا از خوزستان، حمیدرضا خادم با اشاره به ریزش یکی از خانه‌های تاریخی مجموعه پلابچیلون در سال‌های گذشته توضیح داد: یکی از خانه‌های تاریخی دزفول که به مرمت و بازسازی نیاز داشت به دلیل بی‌توجهی مالک ریزش کرد و باعث آسیب و ریزش قسمت‌هایی از خانه‌ تاریخی همجوار خود شد، به طوری که بخشی از هر دو خانه‌ تاریخی در مجموعه پلابچیلون ریزش کردند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول افزود: از آن‌جا که باتوجه به شیب موجود در این منطقه امکان ورود ماشین‌آلات برای خاک‌برداری وجود ندارد و براساس قانون، مالک یا مالکان بنای تخریب‌شده مسئول جمع‌آوری آوار از مجموعه تاریخی است، بارها از مالکان درخواست کردیم تا آوار ریزش کرده در مجموعه را جمع‌آوری کنند و حتی در این راستا آمادگی همکاری با مالک را داشتیم و ناظری نیز از سوی اداره میراث‌فرهنگی شهرستان مأمور کردیم تا به محل برود و به مالکان برای جمع‌آوری آوار راهکار ارائه کند که متأسفانه تا به امروز با عدم تمکین و همکاری مالکان مواجه بوده‌ایم.

او اضافه کرد: آوار موجود، باعث مسدود شدن برخی از قسمت‌های گذر و اثر تاریخی پله‌بچیلون دزفول و ایجاد مشکلاتی شده است که باتوجه به عدم همکاری مالک بنای تخریب‌شده و همچنین باتوجه به مطالبه مردمی، به ناچار از اهرم قانون استفاده و برای مالکان بنای یادشده، اظهارنامه قانونی تنظیم کرده‌ایم که روند آن در حال اجرا است.

خادم عنوان کرد: علت اصلی ریزش برخی از خانه‌های بافت قدیم دزفول این است که مالکان توانایی پرداخت هزینه‌های مرمتی را ندارند و یا همکاری لازم را ندارد، بنابراین همین موضوع باعث شده که برخی از خانه‌های تاریخی در وضعیت نامناسبی به سر ببرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز