خبرگزاری کار ایران

نماینده تاکستان در مجلس:

عمر مدیریتی منصوبین استاندار قزوین شش ماه است / آیا با تغییرات مداوم می‌توان مملکت داری کرد / علایی افراد مسئله دار را انتخاب می‌کند+فیلم

عمر مدیریتی منصوبین استاندار قزوین شش ماه است / آیا با تغییرات مداوم می‌توان مملکت داری کرد / علایی افراد مسئله دار را انتخاب می‌کند+فیلم
کد خبر : ۱۳۶۶۸۶۲

نماینده تاکستان در مجلس گفت: به رغم تاکید به مشورت با نمایندگان، استاندار قزوین در طول این مدت کوتاه، در حدود ۲۳ مورد بدون مشورت نمایندگان، عزل و نصب انجام داده و همه را در عرض یک سال و نیم تغییر داده، آیا با این شرایط می‌شود برنامه ریزی کرد، عمر مدیریتی که خود استاندار انتخاب کرده هر کدام ۶ ماه بوده و گاها افراد مسئله دار را انتخاب کرده است، آیا با این شرایط می‌توان مملکت داری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رجب رحمانی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی که امروز برگزار شد، در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس مجلس  گفت: ما به سلامت و دلسوزی شما اذعان داریم؛ این مجلس بزرگترین حمایت‌ها را از شما داشته و خواهد داشت؛ موفقیت شما برای ما یک موضوع اعتقادی است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ادامه داد: با کمال تاسف برخی از دست اندرکاران شما در استان‌ها چهره دولت را خدشه دار می‌کنند؛ این چه استانداری است که اعلام می‌کند اگر فلان مسئول و مدیرکل با نمایندگان همراهی کند او را عزل می‌کنیم و او را تهدید می‌کند.

آیا باید کار مجلس را تا هفتم خرداد تعطیل کنیم

وی بیان کرد: آقای رئیس مجلس شما هفته‌های نظارتی مجلس را از بین ببرید، دفاتر نمایندگان را از بین ببرید، آیا این است نتیجه‌ای که رهبری فرمودند؛ روح تعامل، توافق و روح سازگاری باید بر سه قوا حاکم باشد.

این مسئول عنوان کرد: ما تا ۷ خرداد نماینده هستیم، آیا باید کار مجلس را تعطیل کنیم، آیا تا یک سال آینده که دولت می‌خواهد انتخاب شود بگوییم، بین مردم نرو شائبه انتخاباتی دارد، اگر وزیر محترم کشور از این مسائل اطلاع ندارد، باید مطلع باشد و اگر اطلاع دارد باید مورد سوال و استیضاح قرار بگیرد.

تضعیف مجلس تضعیف نظام است

وی تاکید کرد: تضعیف مجلس، تضعیف نظام است، امام امت فرمودند؛ مجلس، مظهر همه قدرت‌ها و قوانین و بالاترین مقام است، این مجلس می‌تواند رئیس جمهور را استیضاح کند و رای عدم کفایت سیاسی بدهد، چرا مجلس را تضعیف می‌کنید.

رحمانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بازنگری قانون اساسی، در مقابل کسانی که بحث انحلال مجلس و انتخابات زودرس را مطرح کردند، تمام قد از مجلس دفاع کردند، اخیرا هم چهار بار از این مجلس دفاع کرده و فرمودند با نمایندگان مشورت شود؛ اما اکثر استانداران با نمایندگان مشورت نکردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اضافه کرد: من نمی‌دانم او چه رزومه‌ای دارد، یک روز سابقه بخشداری و فرمانداری ندارد؛ قزوین مخزن نیرو است، ۴۵۰ سال پیش قزوین مرکز مدیریت کشور بوده و شهید رجائی‌ها، شهید بابایی‌ها و ابوترابی‌ها را داشته، آیا در استان قزوین یک نیروی استاندار نمی‌تواند زندگی کند.

هیچ گاه مردم را به مسئولین نفروخته‌ام

وی بیان کرد: ما فقط برای خدمت به مردم آمده‌ایم، اگر مسائل سیاسی و اعتقادی  را کنار بگذاریم ملت ایران به بنده ۷ دوره رای دادند و ۱۰ دوره رای نمایندگی آوردم، اینجا اعلام می‌کنم به تمام بزرگان و محترمین قزوین، اگر قیامت را هم کنار بگذاریم، من مردم را از همه این‌ها بیشتر دوست دارم، من هیچ گاه مردم را به مسئولین نفروخته‌ام و یک موی فرد روستایی را  که لنگان لنگان در مسجد می‌آید  و با زبان ترکی صحبت می‌کند به ۱۰  استاندار  و ۱۰۰ فرماندار نمی‌دهم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس اظهار کرد: ضمن اینکه از دولت حمایت کرده و خواهیم کرد،هیچ گاه مردم را به دولت نمی‌فروشیم.

آقای استاندار قزوین چرا از مردم گریزان هستید

وی ادامه داد: آقای استاندار  برای بودجه استان قزوین چقدر حرکت کردید، آیا می‌دانید اعتبارات مناطق محروم استان چقدر است، می‌دانید مسائل مناطق محروم چیست، چرا در توزیع اعتبارات عدالت را رعایت نکردید، از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد بودجه چه مقدار به بوئین زهرا دادید، چرا پروژه‌های ملی را راه اندازی نکردید، چرا منطقه ویژه را راه‌اندازی نکردید.

رحمانی ادامه داد: چرا ۱۴ شهر و روستاها از بی آبی می‌سوزند، استان قزوین یک صدم کشور است، چرا یک بار به این شهرها نرفتید و با مردم مذاکره نمی‌کنید و به سوالات آنان پاسخ نمی‌دهید و از مردم گریزان هستید، ما می‌خواهیم مردم بین مردم باشند و حرف آن‌ها را بشنوند.

 

حجم ویدیو: ۳۸.۸۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۷:۵۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز