خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز:

پرونده ساختمان‌های ناایمن پس از صدور سه اخطار به دادستانی ارجاع می شود/ شهرداری‌های استان نسبت به ثبت اطلاعات ساختمان‌های ناایمن در سامانه منتاک اقدام کنند

پرونده ساختمان‌های ناایمن پس از صدور سه اخطار به دادستانی ارجاع می شود/ شهرداری‌های استان نسبت به ثبت اطلاعات ساختمان‌های ناایمن در سامانه منتاک اقدام کنند
کد خبر : ۱۳۶۵۴۴۱

معاون هماهنگی امو‌ر عمرانی استانداری البرز تاکید کرد: پرونده ساختمان های ناایمن پس از صدور سه اخطار به دادستانی ارجاع می شود در این راستا شهرداری های استان مکلف به ثبت اطلاعات ساختمان های ناایمن در سامانه منتاک هستند.

به گزارش ایلنا از البرز، احمد افضلی در حاشیه نشست تخصصی معاونین عمرانی استانداری های سراسر کشور که با حضور جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و همچنین رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: ثبت اطلاعات ساختمان های ناایمن حقیقی، دولتی، عمومی در سامانه منتاک از جمله موضوعات مهم این نشست بود که باید در اولویت کاری شهرداری های استان قرار گیرد.

وی افزود: بررسی ساختمان های ناایمن توسط کارگروه پایش ساختمان های بلند و‌ مهم و صدور تائیدیه توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان،‌ صدور اخطار اول به قرار گرفتن ملک در فهرست مالکین حقیقی، دولتی، عمومی و همچنین عدم اقدام و‌ توجه مالک پس از صدور اخطار دوم‌ و سوم‌ به رفع ناایمنی و‌ مقاوم سازی،‌از جمله موارد تاکید شده در گزارش ساختمان های ناایمن است که در صورت بی توجهی مالک به اخطارهای صادر شده، پرونده به دادستانی ارجاع می شود.

افضلی ضمن تاکید مجدد به ثبت اطلاعات پروژه های عمرانی در سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استانهای کشور(منتاک) خاطر نشان کرد: هدف از راه اندازی این سامانه شفاف سازی و امکان دسترسی مدیران، کاربران سازمانی، پیمانکاران، ناظرین و مشاوران مرتبط در سطح کشور به پروژه های عمرانی است.

معاون هماهنگی امو‌ر عمرانی استانداری البرز شفاف سازی اطلاعات را یکی از اهداف اصلی راه اندازی این سامانه عنوان کرد و گفت: دسترسی آسان مدیران به اطلاعات و گزارش گیری از پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه ها و قراردادها، دسترسی آسان به فهرست بهاء، بخشنامه ها، آنالیز بهاء و شاخص های تعدیل به صورت آنلاین برای کلیه کاربران و نیز بایگانی الکترونیکی و حذف اسناد کاغذی از مزیت های عمده راه اندازی این سامانه است.

به گفته وی در حال حاضر این امکان وجود دارد که مدیران دستگاه های اجرایی به صورت دقیق پروژه های عمرانی را به صورت لحظه ای رصد کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز