خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

انحراف خانه مطبوعات خسارات سنگینی به اعتبار رسانه قزوین وارد کرد

انحراف خانه مطبوعات خسارات سنگینی به اعتبار رسانه قزوین وارد کرد
کد خبر : ۱۳۵۴۵۶۰

مدیر مسئول سایت خبری نگاه آنلاین گفت: خانه مطبوعات باید در فضایی به دور سلایق و وابستگی جناحی، صرفا مسائل صنفی را دنبال کند.

رکسانا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به عملکرد خانه مطبوعات قزوین در دوره چهارم گفت: این مجموعه که باید با اعتقاد و اتکا به اصول صنفی به رصد و پیگیری موثر دغدغه‌های فعالان رسانه‌ای می‌پرداخت در ادوار گذشته درگیر شعارزدگی و حواشی شد و این معضلات مایه دلسردی افرادی شد که امید داشتند خانه مطبوعات به عنوان یک مرجع صنفی حامی آن‌ها باشد.

مدیر مسئول سایت خبری نگاه آنلاین عنوان کرد: متاسفانه رسانه‌های استان قزوین با توجه به بلاتکلیفی خانه‌مطبوعات از سال‌های قبل خساراتی را در بخش‌های مختلف دیدند که ناشی از جای خالی فعالیت تخصصی این صنف برای رسیدگی به مطالبات به حق و مشکلات آن‌ها بود.

این فعال رسانه‌ای استان قزوین با اشاره به نقاط ضعف و قوت خانه مطبوعات گفت: در صورتی‌که خانه مطبوعات به جایگاه اصلی خود بازگردد و سکان آن به دست افراد متخصص و دلسوز سپرده شود به حتم فرصت‌های ارزشمندی بسیاری پدید می‌آیند که می‌توان از آن‌ها در جهت پویایی و پیشرفت هرچه بیشتر رسانه‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: ضمن قدردانی از زحمات همکارانی که در ادوار گذشته در خانه مطبوعات حضور داشتند، در رابطه با نقاط ضعف نیز یکی از مواردی که در آسیب دیدن خانه مطبوعات نقش داشته و دارد‌ عدم رصد، نظارت و برخورد صحیح و قاطعانه در موضوع ورود و فعالیت افرادی است که با حداقل توان وارد این حوزه می‌شوند و با برخی اقدامات غیرحرفه‌ای اعتبار فعالان واقعی رسانه را زیر سئوال می‌برند.

رضایی ارتباط کمرنگ و ضعیف با مسئولان ارشد استان برای رفع مسائل مرتبط به رسانه و عدم برگزاری دوره‌های تخصصی و مهارت سواد رسانه‌ای را از مشکلات اهالی رسانه در نبود خانه مطبوعات برشمرد و تأکید کرد: بیمه خبرنگاران یکی از اصلی‌ترین و بزرگترین مشکلات صنف رسانه است که هنوز به سامان نرسیده و باید برای حل این مشکل فکری اساسی شود.

خانه مطبوعات باید دور از سلایق و وابستگی جناحی عمل کند

وی با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم و فاصله خانه مطبوعات با اهداف و آرمان‌های آن، عنوان کرد: این مجموعه به شرایطی رسید که باعث شد کمتر کسی از کارنامه ثبت شده در دوره چهارم رضایت داشته باشد. قطعاً تضارب آرا موجب شکوفایی جوامع مختلف می‌شود ولی اختلافات از هر نوع آن بر مسیر فعالیت و پیشرفت تأثیرگذار است و موجب دور شدن از اهداف ترسیم شده خواهد بود و به حتم این موضوع در خانه مطبوعات به عنوان مجموعه‌ای صنفی بیشتر به چشم می‌آید.

وی ادامه داد: اصل این است که خانه مطبوعات در فضایی به دور سلایق و وابستگی جناحی، صرفا مسائل صنفی را دنبال کند؛ یکی از اهداف اصلی و جدی خانه مطبوعات باید این باشد که مرجعیت رسانه‌ای خود را در استان حفظ کند، در گذشته خانه مطبوعات این گونه نبود که بتواند رسالت اصلی خود در حمایت و ارتقاء جریان رسانه‌ای در استان را آنگونه که باید انجام دهد اما امیدواریم با شکل‌گیری دوباره خانه‌مطبوعات در سایه اتحاد و همدلی همه اعضا آن این مهم محقق شود.

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز