خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز:

قبرستان دارالسلام طرح جامع ندارد

قبرستان دارالسلام  طرح جامع ندارد
کد خبر : ۱۳۳۹۹۱۲

رئیس شورای شهر شیراز در خصوص قبرستان دارالسلام شیراز گفت: این آرامستان دارای یک طرح جامع نبوده و هر واحدی از واحدهای شهرداری به ظن خود موضوع را پیش می‌برد.

به گزارش ایلنا، مهدی طاهری در نطق پیش از دستور صحن علنی بیان کرد: در این بین توجه لازم به مطالبات مردمی و  بویژه وابستگان به دفن شدگان رعایت نشده است و تقاضا دارم کارگروه متمرکزی برای این امر مهم برقرار شود تا موضوع به صورت یکپارچه و با رعایت جمیع جوانب مورد رسیدگی قرار گیرد . 

 وی صریح کرد:  قبرستان دارالسلام  ثروت ملی است و  نباید با بی توجهی یا کم توجهی آن را بلااثر ساخت. 

طاهری همچنین درباره خروج زندان عادل آباد از مکان موجود در شهر شیراز گفت: برای این امر لازم است با بهره گیری از تمام ظرفیت و استعدادها در دستگاه های استان محل کنونی به صورت محیط شهری به شهر شیراز اضافه شده و زندان جدید در خارج از شهر و با محلی که برای آن پیش بینی شده است احداث شود. 

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه مطالعات زمین شناسی و شناخت گسل‌های شیراز به‌رغم مطالعات قبلی که به صورت جامع نبوده اینبار به صورت جامع توسط مرکز مطالعات زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری مشترک توسط شهرداری شیراز و اداره کل راه و شهرسازی استان فارس است ، تصریح کرد: امید است که نتایج آن به زودی اعلام شود و  از شهردار  تقاضا دارم در این خصوص اهتمام لازم برای پیگیری آنرا معمول دارد. 

طاهری با بیان اینکه مطالعات جامع هیدرولوژی دشت شیراز مورد تصویب و دستور برای شهرداری بوده تا این مهم از طریق مشاور ذیصلاح و با مشارکت همه دستگاه‌های مسئول مدیریت کند، یاداور شد: یکبار برای همیشه در قالب یک مطالعات جامع همه دستگاه‌های مسئول تکالیف خود را برای رسیدگی به همه مسائل حوزه آب اعم از روان آبها، آبهای سطح الارضی و تحت الارضی در شیراز بدانند.  

وی در خصوص رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شیراز و اساسا در موضوع محرومیت زدایی نیز گفت:  بارها تاکید کرده ام  تا زمانی که نقشه ژئودیتای عناوین محرومیت های شهر شیراز و در اولویت اول همان 40 محله موصوف تهیه نشود و در انتشار عمومی قرار نگرفته و عموم مردم و متخصصین امر دقیقا ندانند چه چیزی محرومیت دیده شده و پروژه‌های مقابل آنها برای رفع محرومیت کدامست و در چه زمان با کدام منبع و توسط چه دستگاه‌هایی اجرا می‌شوند، کماکان در مسیر صحیح رفع محرومیت قرار نداریم.

به گفته طاهری این فرآیند با استاندار نیز مذاکره شده و  با تمام توان آمادگی همه نوع همکاری را دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز