رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز:
خط ۲ مترو شیراز برای خدماترسانی ۴ ساعت در روز آماده میشود
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز، زمان خدماترسانی خط ۲ مترو شیراز به شهروندان را پس از انعقاد قرارداد بیمه این خط اعلام کرد و گفت: احتمالا در یک هفته آینده، این مسیر روزانه چهار ساعت پذیرای مسافر خواهد بود.
به گزارش ایلنا، امیر یقطین افزود: عدم انعقاد قرارداد با شرکت بیمهگر با هدف حفظ ایمنی و سلامت شهروندان دلیل عدم خدماترسانی مترو شیراز در خط ۲ قطار شهری این کلانشهر است.
وی ادامه داد: اقدامات لازم برای انعقاد قرارداد بیمه با یک شرکت بیمه گر در حال انجام است که پیش بینی میشود طی یک هفته آینده، قرارداد آن نهایی شود.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر فقط یک رام قطار با پنج واگن در خط ۲ مترو شیراز آماده خدمات رسانی به شهروندان است که با توجه به وسعت این خط و جمعیت شیراز کم است، اما به دلیل تاکید شهردار شیراز بر راه اندازی این خط احتمالا بعد از انعقاد قرارداد بیمهای، خط ۲ مترو شیراز برای خدمات رسانی در حدود چهار ساعت در شبانه روز آماده خواهد شد.
وی بیان کرد: در زمان بهره برداری از خط یک مترو شیراز نیز این روال بعد از افتتاح و مسافرگیری انجام شد و حدود ۲ ماه روزانه تنها حدود ۲ ساعت خدمات دهی به شهروندان انجام میشد.
یقطین گفت: در زمان افتتاح خط ۲ مترو شیراز که در دهه فجر امسال انجام شد، هیچ قرارداد بیمهای منعقد نشده بود و به همین دلیل در حال حاضر خدمات دهی در این مسیر تا انعقاد قرارداد بیمه انجام نمیشود.
وی ادامه داد: با وجود تنها یک رام قطار در خط ۲ مترو شیراز احتمالا زمان سررسید قطار به هر ایستگاه این مسیر حدود ۳۰ دقیقه باشد.
یقطین با بیان اینکه خدمات دهی در خط ۲ مترو شیراز بدون انعقاد قرارداد بیمهای و رعایت اصول ایمنی میسر نیست، افزود: برای خدمات دهی مناسب قطار شهری در خط ۲ مترو شیراز ۲ رام قطار دیگر نیاز است که امید داریم با حمایت دولت این امر محقق شود.