خبرگزاری کار ایران

دادستان مرکز فارس خبرداد؛

تعقیب قضایی در انتظار سودجویان عرصه‌های زمین و ملک

تعقیب قضایی در انتظار سودجویان عرصه‌های زمین و ملک
کد خبر : ۱۳۳۳۴۴۱

دادستان مرکز فارس گفت: افرادی که در فضای مجازی مبادرت به شایعه سازی و ترغیب به اقدامات خلاف قانون در زمینه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کنند یا با اغوا و فریبکاری در حوزه اراضی موجبات ضرر و زیان افراد جامعه شوند؛ تحت تعقیب قضائی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های کشاورزی و جلوگیری از فعالیت‌های سودجویان نیازمند عزم و اراده عمومی است، گفت: شهروندان باید هوشیار باشند تا در دام سودجویان گرفتار نشوند.

بحرینی هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در خارج از محدوده شهر‌ها و شهرک‌ها بدون اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح را ممنوع و غیر قانونی خواند و اضافه کرد: این دسته از اراضی نه تنها از خدمات زیر بنایی از قبیل آب، برق و گاز محروم می‌باشند بلکه در صورت مشاهده با این پدیده برخورد قانونی می‌شود و بنای احداث شده قلع و قمع خواهد شد.

دبیر شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی با اشاره به اینکه با اهتمام شورای حفظ حقوق بیت االمال استان فارس در یازده ماه سال ۱۴۰۱ میزان تقریبی ۲۵۵۳ هکتار اراضی ملی، زراعی، حریم رودخانه‌ها و اراضی مناطق ۴ گانه تحت نظارت محیط زیست آزادسازی و رفع تصرف شده است، گفت: تغییر کاربری غیر مجاز و تصرفات غیرقانونی اراضی از چالش‌هایی است که در چند دهه اخیر شدت گرفته است و قانونگذار با جرم انگاری این عمل سعی در حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از تبدیل آن‌ها به اماکن مسکونی کرده است.

بحرینی اضافه کرد: پدیده زمین خواری از طریق تغییر غیر قانونی کاربری اراضی کشاورزی از مهمترین پرونده‌های جرائم اقتصادی است که برخورد با مسببین و عوامل اصلی تغییر کاربری غیر مجاز اراضی از اولویت‌های دستگاه قضائی استان است.

دادستان مرکز فارس افزود: تا کنون چندین پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و در شعب ویژه رسیدگی شده است.

در ۱۱ ماه امسال بیش از ۵۹۵ هکتار اراضی زراعی که با احداث مستحدثات دستخوش تغییر کاربری غیر مجاز شده بود قلع و قمع شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز