خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

تامین اجتماعی مشکل اصلی در عدم قرارداد با بیمارستان مهرگان است/ درآمد پایین و مالیات پلکانی بخش دولتی را با کمبود پزشک مواجه کرد

تامین اجتماعی مشکل اصلی در عدم قرارداد با بیمارستان مهرگان است/ درآمد پایین و مالیات پلکانی بخش دولتی را با کمبود پزشک مواجه کرد
کد خبر : ۱۳۲۷۸۳۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره عدم پذیرش بیمه تامین اجتماعی در بیمارستان مهرگان بیان کرد: در این رابطه مشکل اصلی خود بیمه تامین اجتماعی است؛ چون در فرمت قراردادی که هر سال باید بین بیمه و بیمارستان‌ها امضا شود، به صورت غیرقانونی ماده 38 عبارتی اضافه کرده که پرداخت را به تامین منابع منوط کرده و با این شرایط قرارداد امضا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالله دیده‌بان در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات علوم پزشکی برگزار شد، گفت: توسعه بیمارستان تاکستان را داریم که تعداد تخت‌های آن به 154 تخت می‌رسد، برای ساخت الحاقیه بیمارستان آبیک هم یک خیر اعلام آمادگی کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: در حوزه بهداشت روستایی مراکز خدمات جامع سلامت در حال توسعه است و چند مرکز در دهه فجر افتتاح شده است.

این مسئول ادامه داد: در پرداخت مطالبات به بیمارستان‌هایی هم که با آن‌ها قرارداد بسته شده ماه‌ها عقب است و پرداخت به موقع ندارد؛ البته تامین اجتماعی استان در عمل کاره‌ای نیست و این فرمت قرارداد را تامین اجتماعی کشور در اختیار آن‌ها قرار داده است.

عدم همکاری داروسازهای تحت نظر تامین اجتماعی بخشی از علت کمبود دارو است

وی عنوان کرد: تامین اجتماعی پاشنه آشیل جمهوری اسلامی است و این توان را دارد که مهم‌ترین طرح‌هایی که اجرا می‌شود را به زمین بزند، به عنوان مثال در طرح دارویار که طرح بسیار مهمی بود و از رانت جلوگیری می‌کرد شاهد این امر بودیم.

دیده بان ادامه داد: بخش اعظم تولیدکنندگان دارو تحت نظر تامین است و یکی از علت کمبود دارو عدم همکاری این شرکت‌ها بود.

وی عنوان کرد: موضوع کمبود دارو کشوری است و مختص قزوین نیست که البته درحال حاضر بهتر شده و عوامل مختلفی داشت که عدم همکاری شرکت‌های تولید کننده دارو به علت‌های مختلف مانند افزایش قیمت و محدودیت در واردات ازجمله آن‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: اکثر بیماری‌های کودکان و سرماخوردگی نیاز به آنتی بیوتیک ندارد و اگر مردم اجاره دهند پزشک درمان علمی کند این مشکلات را نخواهیم داشت و حتی می‌توانیم صادرات دارو هم داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برای دانشکده داروسازی موافقت اصولی جذب دانشجو بین الملل صادر شده و کمبودهایی در حوزه تجهیزات داریم که برخی را تامین کردیم که تولید داخل هم هستند و منتظر تجهیز آزمایشگاه جامع هستیم که به 20 میلیارد اعتبار نیاز دارد که بخشی از آن از طرف وزارت‌خانه پرداخت شده و یک دستگاه خارجی هم با اعتبار 3 و نیم میلیارد تهیه شده است.

درآمد پایین باعث کاهش همکاری پزشکان با بخش دولتی می‌شود

دیده بان گفت: دوران کرونا نشان داد که پزشک و پرستاران ما ایثار می‌کنند و بیش از 300 شهید خدمت داشتیم و در استان حدود 20 نفر جانشان را در این راه از دست دادند که البته فقط سه نفر به عنوان شهید خدمت اثبات شدند.

این مسئول عنوان کرد: دانشگاه در معاونت غذا و دارو در حوزه پایش مواد غذایی و محصولات سلامت محور رتبه اول را داشت، مواد غذایی از سطح بازار نمونه‌برداری و پایش و از نظر استاندارد بررسی می‌شود در حوزه محصولات کشاورزی باقی مانده سموم جهاد کشاورزی مسئولیت دارد و ما هم البته اقداماتی انجام می‌دهیم؛ البته کمبود تجهیزات داریم که دنبال رفع آن‌ها هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه درمان در آوج مرکز دیالیز فعال داریم و با اینکه تامین متخصص در این شهرستان جزء سطح بندی موجود نیست، متخصصین داخلی، قلب و رادیولوژی در مرکز جامع سلامت آوج حضور می‌یابند.

قزوین با کمبود پزشک متخصص مواجه است

دیده بان اظهار کرد: کمبود پزشک متخصص وجود دارد و محسوس است که دلیل دارد، پزشکی که تخصص و فوق تخصص گرفته حقوق کمی دارد و در ابتدا صرفا هفت تا هشت میلیون تومان دریافت می‌کند و کارانه آن‌ها هم از آبان سال گذشته پرداخت نشده و این باعث کاهش همکاری می‌شود که البته این موضوع مختص قزوین نیست.

وی اضافه کرد: طبیعی است که پزشکان با این میزان و روش پرداخت‌ها همکاری نمی‌کنند و به بخش خصوصی درآمدش بیشتر است جذب می‌شوند و افرادی که مانده‌اند بویژه پزشکان و دندانپزشکان عاشق ارائه خدمت به مردم و آموزش هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: دانشکده دندان پزشکی قزوین جزء برندها در کشور است و افزایش جذب پزشکان متخصص در بخش دولتی به همت کشوری نیاز دارد؛ پزشکان در اذهان مردم جامعه‌ای از دزدان هستند که دزدی می‌کنند، فرار مالیاتی و درآمد میلیاردی دارند که البته کرونا این نوع تفکر را تلطیف کرد، فرار مالیاتی و استفاده از کارتخوان فقط در بخش پزشکان برجسته شده و سایر اصناف مورد توجه نیستند، این درصورتی که بسیاری از پزشکان بخش دولتی درآمد بالا ندارند.

وی عنوان کرد: پزشک زندگی دارد و با هشت میلیون تومان چطور می‌تواند زندگی را تامین کند، برای سال بعدی پیشنهاد شد مالیات پزشکانی که در مناطق محروم هستند کاهش پیدا کند اما قبول نشد و تا 30 درصد است.

وی ادامه داد: باتوجه به نیروهایی که در سال‌های اخیر در استان جذب شده و بیشتر آن‌ها فارغ التحصیل دانشگاه‌های تهران هستند مراجعه به تهران کاهش پیدا کرده است و درحال حاضر در حوزه فوق تخصص‌ها نیروهای خوبی داریم، بیشتر متخصصین ما هم خوب هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز