خبرگزاری کار ایران

تجلیل از شاگرد ملک الشعرای بهار در شیراز

تجلیل از شاگرد ملک الشعرای بهار در شیراز
کد خبر : ۱۳۱۹۱۰۳

مراسم تجلیل از تجلیل از مقام علمی، ادبی و فرهنگی استاد محمد آل عصفور، با حضور جمع کثیری از بازنشستگان فرهنگی و علاقمندان، در سالن جلسات اداره بازنشستگان آموزش و پرورش فارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این آیین، رئیس اداره امور بازنشستگان و موظفین آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه سومین نشست «انجمن شعر و ادب پیشکسوتان فرهنگی شیراز» به تجلیل از مقام علمی، ادبی و فرهنگی استاد محمد آل عصفور اختصاص دارد، بازنشستگان را از ذخایر معنوی جامعه دانست و اظهار داشت: بازنشستگی، آغاز دوره‌ی جدیدی از زندگی و فرصتی طلایی برای انتقال تجربیات ارزشمند پیشکسوتان به آینده سازان کشور است و آغازی برای استفاده‌ی بهینه در راستای بهره وری بیشتر از این فرصت است.

منصور غلامی افزود: علاوه بر سلامت جسم، سلامت روان و امید به زندگی،  از دیگر نیازهای ضروری بازنشستگان است که برپایی سلسله نشست های اداره امور بازنشستگان و موظفین آموزش و پرورش فارس، در این راستا است.

غلامی، آل عصفور را از ذخیره های ارزشمند جامعه‌ پیشکسوتان استان و کشور دانست که از آخرین شاگردان استاد ملک الشعرای بهار نیز بوده است و بسیاری از فرهیختگان و اندیشمندان کنونی، از شاگردان وی محسوب می‌شوند.

وی افزود: برای ما، مایه‌ افتخار است که این توفیق نصیبمان شد تا در چنین مراسمی، از خدمات ارزشمند استاد آل عصفور تقدیر کنیم.

در این مراسم، آل عصفور طی سخنانی، ضمن قدردانی از زحمات غلامی رئیس اداره امور بازنشستگان و موظفین آموزش و پرورش فارس که زمینه‌ برپایی این سلسله نشست ها را فراهم ساخته است، امید را از مهمترین ضرورت های دوره‌ بازنشستگی دانست و اظهار داشت: بازنشستگی به این معنا نیست که انسان خانه نشین شود و از جامعه کناره بگیرد، بلکه انسان می‌تواند با استفاده‌ی بهینه از این ایام، تجارب گذشته را به نسل جوان و آینده ساز کشور منتقل نماید و جوانان هم باید فرصت را غنیمت شمارند و از تجارب این افراد که مویی سفید کرده اند، استفاده کنند.

استاد محمد آل عصفور، متولد سال 1310 هجری شمسی در شیراز است. وی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه مهذبیه شیراز که بیش از 110 سال قدمت دارد، نزد پدرش فخرالاسلام آل عصفور به اتمام رساند و پس از دریافت مدرک سیکل، وارد دبیرستان سلطانی شد و تا مقطع دیپلم را در این دبیرستان گذراند.

استاد آل عصفور، تاکنون بیش از 16 عنوان کتاب و ده ها مقاله در زمینه‌ی ادبیات و فلسفه نگاشته است که کتاب‌های جبر و اختیار در شاهنامه، شرح ترجیع بند هاتف اصفهانی، لغات متشابه، انسان شناسی، تفسیر سوره هل اتی، دستور زبان فارسی، عقاید خیام، انسان در مثنوی، شرح آموزه های روانشناسی در قرآن، روانشناسی فلسفی، انسان شناسی در اسلام و سبک تاریخ بیهقی از جمله‌ آنها است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز