خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اقتصاد و دارای فارس خبرداد؛

رتبه سوم استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی

رتبه  سوم استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی
کد خبر : ۱۳۱۹۰۲۶

مدیرکل اقتصاد و دارای فارس گفت: اولویت تسهیلات پرداختی به شرکت های دانش بنیان، واحدهای تولیدی پیشران و صادرات محور و واحدهای تولیدی نیمه تمام بوده است.

به گزارش ایلنا، بابک دایی با اشاره به سیاست های کلان رشد و توسعه اقتصاد استان گفت: یکی از سیاست های راهبردی در راستای ایجاد رونق و رشد اقتصادی کارآفرینی تبصره ۱۸ بند الف در راستای کارآفرینی، حمایت از تولید و ایجاد اشتغال بوده است که خوشبختانه فارس در این مدت توانسته است برای اولین بار در سنوات گذشته جذب خوبی داشت.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه تخصصی در خصوص مصوبات تبصره ۱۸ گفت: بیش از ۳۲ نشست برگزار شد و با نشست های کارشناسی در مجموع بیش از ۶۰ نشست برگزار شد.

دایی افزود: در بند الف تبصره ۱۸ تعداد ۳ هزار و ۷۷۶طرح اقتصادی به ارزش بیش از ۷ هزار میلیارد تومان یعنی ۳ برابر اعتبارات مصوب استان بررسی و به بانک های عامل اعلام صد که ظرفیت اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر داشته است 

به گفته وی به هزار و ۷۴۰ طرح به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف پرداخت شده است.

رتبه  سوم استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی

دایی افزود:۱۳۰ درصد تحقق بند الف تبصره ۱۸ در اولین سال  فعالیت این تبصره بوده است و بیشترین بنگاه ها و بخش های حمایت شده در کشاورزی با ۲۸۴ طرح و طرح های حوزه صنعت با ۳۷ طرح و ۴۰۵ میلیارد تومان پرداخت شده است و همچنین۷۳ درصد کل تسهیلات به بخش کشاورزی و صنعت داده شده است و ۱۱ بانک عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارای فارس با اشاره به اینکه ۲۳۶ میلیارد تومان در سال ۹۹ تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ پرداخت شده است، یادآور شد:  در یکسال فعالیت دولت این تسهیلات حدود ۸.۵ برابر شده است و در  تسهیلات پرداختی رتبه دوم بعد از تهران هستیم.

دایی با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه گذاری خارجی رتبه سوم داریم، ابراز کرد:  کشورهای انگلیس، آلمان، مالزی، امارات، افغانستان  و... که عمدتا در بخش های کشاورزی دامی و پزشکی بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز