خبرگزاری کار ایران

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها:

بحران شدید آب در روستاهای صیادی پُزم و تنگ کنارک / مسئولان به صورت اورژانسی رسیدگی کنند

 بحران شدید آب در روستاهای صیادی پُزم و تنگ کنارک / مسئولان به صورت اورژانسی رسیدگی کنند
کد خبر : ۱۳۰۸۳۳۶

اعظمی با اشاره به بحران شدید آب در روستاهای صیادی پُزم و تنگ شهرستان کنارک گفت: در این روستاها آب برای آشامیدن نیست و لازم است به صورت اورژانسی به داد مردم برسند.

به گزارش ایلنا، فاروق اعظمی با اشاره به وضعیت بحرانی آب در سیستان و بلوچستان گفت: این استان هم مانند اغلب مناطق کشور درگیر خشکسالی و کم آّبی است.

وی افزود: در این بین دو روستای صیادی بندر تنگ و پُزم در شهرستان کنارک با مجموع جمعیت نزدیک به 10 هزار نفر وضعیت بسیار بدی از نظر آبی دارند.

اعظمی ادامه داد: این روستاها از سال‌های دور درگیر مشکل کم آبی بوده‌اند و به صورت سقایی آبرسانی می‌شدند تا اینکه از لوله کشی آب برخوردار شدند. آب مورد نیاز روستای پزم از رودخانه کهیر و روستای تنگ هم از حوزه آبریز بندینی تامین می‌شد. هرچند خط انتقال آب بندینی به روستای تنگ بعد از گذشت سال‌ها هنوز تکمیل نشده و رودخانه کهیر هم با مشکل خشکسالی روبه رو شده است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه تامین آب از طریق دستگاه آب شیرین کن برای روستای پُزم در دستور کار است اما کاری زمان بر است و به سرعت قابل بهره برداری نیست.

وی تصریح کرد: مردم این روستاها در حال حاضر درگیر بحران شدید کم آبی هستند. به قدری که مردم این روستاها بارها تماس گرفته و گفته‌اند برای آشامیدن، وضو گرفتن یا استحمام هم آب ندارند. برخی از مردم با جوشاندن آب دریا و کم کردن شوری آب از آن استفاده می‌کنند.

اعظمی تصریح کرد: بارها و بارها در خصوص کم آبی در جنوب شرق کشور صحبت کرده‌ایم اما اکنون وضعیت این روستاها واقعا بحرانی است و باید به صورت اورژانسی به داد این مردم رسید.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: از تمام مسئولان و کسانی که کاری از دستشان بر می‌آید درخواست داریم که به این مسئله رسیدگی کنند. وضعیت به گونه‌ای است که نمی‌شود برای برنامه‌های بلند مدت صبر کرد. بنابراین باید برای رفع ریشه‌ای مشکل باید ابتدا نیاز آبی مردم را از طریق آبرسانی سقایی برطرف کرد تا فرصتی برای اجرای طرح‌های آب رسانی از دریا ایجاد شود.

اعظمی با طرح این سئوال که چرا باید روستای ساحلی برای تامین آب خود با مشکل مواجه باشد؟ تصریح کرد: مسئولان شهرستانی تاکنون تلاش‌هایی کرده‌اند اما حل این مسئله از توان شهرستان خارج است و باید از طریق استانی و کشوری پیگیر برطرف شدن مشکلات این روستاها شد.

وی همچنین از تمام خیرانی که در راستای جهاد آبرسانی فعالیت می‌کنند خواست تا در توان خود به حل این مشکل کمک کنند تا زندگی این مردم از حالت بحرانی خارج شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز