خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد؛

رسیدگی به ۱۵۹۳ درخواست مشاغل سخت و زیان آور در قزوین

رسیدگی به ۱۵۹۳ درخواست مشاغل سخت و زیان آور در قزوین
کد خبر : ۱۳۰۴۵۷۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری یک هزار و ۵۹۳ تقاضای مشاغل سخت و زیان آور شامل درخواست فردی یا گروهی کارگران و کارفرمایان در استان ثبت و رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عین الله کشاورز ترک با اعلام این خبر گفت: این درخواست ها شامل ۶ هزار و ۷۷۴ عنوان شغلی بوده که به صورت موردی توسط بازرسان کار بررسی و گزارش تخصصی آنها برای کمیته های استانی ارسال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: این تعداد درخواست نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد متقاضیان ۱۸ درصد و از نظر تعداد عنوان شغلی درخواستی ۷۲ درصد افزایش داشته است.

کشاورز ترک گفت: به رغم افزایش محسوس تعداد عناوین شغلی درخواستی در سال جاری با برنامه ریزی ها و تدابیر به عمل آمده و تامین نیروی انسانی لازم در دبیرخانه سخت و زیان آور استان، زمان رسیدگی به تمامی درخواست های بازنشستگی پیش از موعد به کمتر از دو هفته کاهش یافته و مشاهده نتایج نیز از طریق سایت qazvinsakht.ir باعث کاهش رفت و آمد و سردرگمی متقاضیان شده است.

وی گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۳۲ جلسه کمیته بدوی هر هفته دوشنبه ها به صورت منظم برگزار شده و به طور میانگین در هر جلسه بیش از ۵۰ درخواست و حدود ۲۳۰ عنوان شغلی مورد بررسی قرار گرفته است.

این مسئول افزود: از مجموع ۶ هزار و ۷۷۴ عنوان شغلی بررسی شده در کمیته بدوی حدود چهار هزار و ۹۲۳ عنوان شغلی مورد تایید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین در هفت ماهه نخست سال جاری در جلسات کمیته تجدید نظر بررسی مشاغل سخت و زیان آور استان تعداد ۲۸۸ درخواست شامل درخواست فردی توسط کارگر و درخواست گروهی از طرف کارفرما ثبت شده است.

کشاورز ترک افزود: این درخواست ها شامل حدود هزار و ۱۰۰ عنوان شغلی است که نسبت به هفت ماهه نخست سال گذشته از نظر تعداد متقاضیان ۲۲ درصد و از نظر تعداد عنوان شغلی درخواستی ۵۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: خوشبختانه با استقرار سیستم بایگانی الکترونیکی، سرعت دسترسی به اسناد و مدارک به طرز چشمگیری افزایش یافته و باعث افزایش رضایت مراجعه کنندگان شده است.

در استان قزوین ۱۶ هزار کارگاه فعال مشمول قوانین کار وجود دارد که ۱۶۵ هزار کارگر در آنها مشغول فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز