خبرگزاری کار ایران

فرماندار قزوین:

کیفیت و قیمت مناسب نان حق مردم است

کیفیت و قیمت مناسب نان حق مردم است
کد خبر : ۱۲۹۷۸۸۳

فرماندار قزوین گفت: مردم و نانوایان دارای حق و حقوق و انتظاراتی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد تا نان با کیفیت و قیمت مناسب به دست مردم برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عباس کاظمی در جلسه آموزشی نانوایان شهرستان قزوین که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد افزود: نان از قدیم و طبق باورهای دینی جایگاه ویژه‌ای دارد که رسالت پخت و عرضه نان مانند دیگر کالاها نیست و همواره محترم بوده است.

فرماندار قزوین تصریح کرد: نان امروزه به نماد کفایت حاکمیت و کارگزاران تبدیل شده است که مردم وقتی می‌خواهند کارگزارن خود را ارزیابی کنند یکی از جلوههای آن زنجیره تولید و عرضه نان است.

کاظمی افزود: باید تلاش کنیم رضایت عمومی را در حوزه کمیت و کیفیت نان جلب کنیم که دغدغه همه ما این است که متفاوت‌تر از گذشته گام برداریم.

وی گفت: در دولت سیزدهم مجموعه اقداماتی که صورت می‌گیرد اقدامات دوسویه است و مطالبات مردم نسبت به افزایش کیفیت نان صرفا متوجه نانوا نیست بلکه هرکسی که در زنجیره تولید و عرضه نان فعال است باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد و نواقص را برطرف کند.

فرماندار قزوین عنوان کرد: هیچگاه در این زمینه نگاه یک طرفه به سمت نانوا نبوده است بلکه از بذری که به دست کشاورز کاشته می‌رسد، تا حمل و نقل، سیلوهای نگهداری و بعد کارخانه‌های آرد سهیم هستند.

کاظمی اظهار کرد: 742 نانوایی با احتساب نان فانتزی‌ها در قزوین فعالیت دارند و زمانی نارضایتی کاهش پیدا می‌کند که بتوانیم با اطمینان بگوییم آرد از شبکه خارج نمی‌شود و همه نانوایان طبق وظیفه خود به مردم خدمت می‌کنند.

وی افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا بساط فروش آرد آزاد، کم فروشی و رعایت نکردن بهداشت را برای همیشه از شهرستان قزوین حذف کنیم البته اکثر نانوایان به عنوان یک قشر زحمتکش و اثرگذار توانسته‌اند رضایت مردم را با خدمات خوبی که ارائه می‌دهند کسب کنند.

فرماندار قزوین گفت: باید نانوا همانند گذشته به جایگاه قبلی خود برگردد چون در گذشته نقش ریش سفید محله را داشت و اگر اختلافی پیش می‌آمد ورود پیدا می‌کرد و ما می‌توانیم این الگوی متعالی را احیا کنیم و این کار نیازی به بودجه ندارد.

وی عنوان کرد: نانوایانی که همواره در جنگ، سیل، زلزله و کرونا همراه بوده‌اند و نانوایانی که به خیریه ها نان دادند سهمشان را افزایش دادیم و اثبات کردیم حاضریم برای نانوای امین که مردم از او رضایت دارند قدم برداریم.

فرماندار قزوین تصریح کرد: افزایش سهمیه آرد استان در حال پیگیری است و اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته و اصلاح سامانه توزیع آرد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برخی نانوایان توان و کیفیت لازم برای افزایش سهمیه را دارند و برخی نیز باید سهمیه‌شان کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز