خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشوردر قزوین:

مسئولان منافع ملی را برمنافع حزبی ترجیح دهند/این روزها جای تسویه حساب شخصی نیست

مسئولان منافع ملی را برمنافع حزبی ترجیح دهند/این روزها جای تسویه حساب شخصی نیست
کد خبر : ۱۲۹۰۹۰۳

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: هر مسئولی امروز باید منافع ملی را در صحبت های خود بر منافع حزبی و جناحی ترجیح دهد، چون روز تسویه حساب های شخصی نیست و دشمن در کنار جنگ اقتصادی و تحریم ظالمانه، جنگ فرهنگی را به راه انداخته و تلاش می کند با امپراتوری رسانه ای، جوانان را به سمت خود بکشد که این مساله مسئولیت ما را سنگین می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، احمد رحمانیان روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان قزوین افزود: امروز دشمنان انقلاب به دنبال ایجاد تفرقه و اختلافات قومی و مذهبی، سیاسی، حزبی و جناحی و طرح مسایل شیعه و سنی هستند و هرکس به این موضوعات عامدا و سهوا دامن بزند در مسیر دشمن حرکت می کند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید تلاش کنیم وحدت را در جامعه تقویت کرده و اختلاف و دودستگی را که نقشه دشمنان است نقش برآب کنیم.

رحمانیان افزود: افزایش اعتماد مردم به نظام با عمل و اقدام جهادی محقق می شود که شاخصه هایی دارد که باید عالمانه، با فکر و صادقانه، بدون منت، خالصانه، هدفمند و اثربخش باشد.

وی با اشاره به وظایف و تکالیف سازمان بازرسی، افزود: سازمان بازرسی کل کشور به موجب قانون نظارت بر اجرای صحیح قانون و حسن اجرای قوانین فعالیت دارد.

این مسئول افزود: طبیعتا میزان تعهد و پایبندی به اجرای قانون از سوی کارگزاران حاکمیت و شهروندان نشان دهنده میزان رشد یافتگی جامعه است.

وی با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، افزود: این قانون یکسری حقوق و تکالیف را برای حکمرانان و شهروندان ایجاد می کند که از جمله آنها حقوق برابری همه مردم در برابر قانون است که یکی از افتخارات قانون اساسی می باشد.

رحمانیان افزود: تمام اقدامات کارگزاران حاکمیتی و حکومتی باید بر مبنا و مدار قانون باشد و کسی اجازه عمل خارج از قانون و با تبعیض در اجرای قانون را ندارد.

وی همچنین گفت: مرز حکمرانی را قانون مشخص می کند و کارگزاران نظام باید قانون را سرلوحه قرار دهند و هیچکس حق ندارد سلیقه ای و طبق استنباط شخصی اقدام کند و همه مکلف به اجرای صحیح قانون هستیم.

این مسئول افزود: سازمان بازرسی بر حسن اجرای قانون نظارت می کند و دستگاه ها و مراجع نظارتی متعددی برای اجرای صحیح قانون داریم اما مرجع رسمی در این زمینه سازمان بازرسی است.

وی افزود: در قبال آن شهروندان نیز وظایف و تکالیفی دارند چون اجرای قانون، آثار بسیار خوبی در حوزه سیاسی، مالی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال دارد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: ماحصل اجرای قانون برقراری امنیت در کشور است که لازمه انجام هر فعالیتی است چرا که اگر امنیت نباشد هیچ فعالیتی انجام نمی شود که لازمه آن، پذیرش قانون و قانون مداری و حاکمیت قانون در تمامی شوون است.

وی با بیان اینکه در یک‌سوی امنیت، کارگزاران نظام و در سوی دیگر عموم مردم هستند، افزود: کسانی که امروز مروج نقض برخی قوانین در حوزه شهروندی هستند و عالمانه و آگاهانه اقداماتی را در این حوزه انجام می دهند باید بدانند اگر تبعات بی قانونی در جامعه فراگیر  شود اول خود آنها گرفتار خواهند شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز