خبرگزاری کار ایران

با مصوبه شورای شهر؛

استفاده از حمل و نقل عمومی برای خبرنگاران مشهد رایگان شد

استفاده از حمل و نقل عمومی برای خبرنگاران مشهد رایگان شد
کد خبر : ۱۲۸۷۹۲۶

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی مشهد گفت: خبرنگاری جزو مشاغل سخت است و اعطای امتیاز حمل و نقل رایگان به این قشر کمترین اقدامی است که انجام می‌دهیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، فاطمه سلیمی عضو هیات رئیسه شورای  شهر مشهد و طراح این طرح گفت: حوزه رسانه و فرهنگ مظلوم واقع شده و صد‌ها نفر برای این حوزه اظهارنظر می‌کنند.

وی افزود: چرا باید در حوزه فرهنگ و رسانه و مسائل حمایتی از این قشر هر فردی اظهار نظر کند؟ خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است و اعطای این امتیاز به این قشر کمترین اقدامی است که انجام می‌دهیم.

عضو هیات رئیسه شورای  شهر مشهد ادامه داد: باید از اقدامات فرهنگی و حمایتی از این قشر دفاع کرد.

سید هاشم دائمی رئیس کمیسیون حقوقی مشهد نیز که از مخالفان این طرح بود، گفت: تصمیمات شورای شهر باید کارشناسی شده باشد تا بتوانیم در آینده در خصوص تبعات حقوقی آن‌ها پاسخگو باشیم.

وی افزود: پس از مصوب شدن این طرح، اگر سایر اقشار نظیر پرستاران و کارگران نیز برای استفاده از حمل و نقل عمومی رایگان تقاضا داشته باشند، آیا شورا می‌تواند پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی مشهد ادامه داد: خبرنگاران باید خود را هم‌تراز جامعه قرار دهند، لذا دادن امتیاز حمل و نقل عمومی به این قشر با این موضوع همخوانی ندارد.

در ادامه طرح حمل و نقل رایگان برای خبرنگاران مصوب شد که طبق این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است، به منظور ایجاد رفاه برای خبرنگاران و تسهیل در رفت و آمد و استفاده از ارایه خدمات حمل و نقل عمومی درون شهری شامل اتوبوس و قطارشهری، برای هر فرد، ۶۰ سفر رایگان در هر ماه منظور کند.

طبق این مصوبه سفر‌های رایگان اختصاص یافته برای خبرنگاران در هر ماه، قابلیت ذخیره و انتقال به ماه‌های دیگر را ندارد و در صورت استفاده افراد غیرمشمول از تسهیلات این مصوبه، در نوبت اول برای مدت ۶ ماه و در نوبت دوم، اعطاء تسهیلات بصورت دایمی لغو خواهد شد.

همچنین شهرداری مکلف است، با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، خانه مطبوعات خراسان رضوی و بسیج رسانه نسبت به تهیه ساز و کار شناسایی خبرنگاران اقدام کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز