خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد؛

تخصیص قیر رایگان برای 137 روستا در قزوین

تخصیص قیر رایگان برای 137 روستا در قزوین
کد خبر : ۱۲۸۶۱۰۵

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: در سال جاری در رابطه با اجرای اعتبارات قیر رایگان برای 137 روستای استان و برای مساحتی بالغ بر 620 هزار متر مربع این مساله اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اصغر گونجی با اعلام این خبر تصریح کرد: طرح هادی در 464 روستای استان اجرا و مراحل اجرایی این طرح در 252 روستا به طور کامل پایان یافته و باقی آن‌ها نیز در مراحل مختلف اجرایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین، اظهارکرد: اجرای طرح هادی روستایی از جمله بهسازی محیط روستا‌ها یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار این نهاد در سطح روستا‌های استان بوده که از گذشته شروع و تا حال ادامه دارد.

گونجی با اشاره به طرح هادی روستا بیان کرد: طرح بهسازی روستا شامل تعیین حدود و اجرای معابر اصلی و فرعی روستا و اجرای عملیات مختلف عمرانی از جمله سنگفرش و آسفالت، جوی و جدول، فضا‌های عمومی رفاهی نظیر پیاده روسازی، فضای سبز و سایر اقدامات عمرانی بوده که همین مساله علاوه بر تغییر چهره اصلی روستا، در نهایت باعث ماندگاری روستاییان در محیط زندگی خود و کاهش موج مهاجرت از روستا به شهر می‌گردد.

 این مسئول ضمن بیان اینکه 236 روستا در فاز‌های اجرایی مختلف طی سال گذشته و از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت دهیاری‌ها وارد مرحله اجرای طرح هادی شدند، اضافه کرد: مجموع اعتبارات اختصاص یافته به این بخش 2 هزار و 668 میلیارد ریال بوده است.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات قیر رایگان در خصوص بهسازی محیط روستا‌های استان گفت: از سال 94 تا 99 در 272 روستای استان قزوین با مساحتی بالغ بر 1 میلیون و 750 هزار متر مربع عملیات آسفالت گرم اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین،افزود: در سال جاری در رابطه با  اجرای اعتبارات قیر رایگان برای 137 روستای استان و برای مساحتی بالغ بر 620 هزار متر مربع این مساله تخصیص یافته است.

گونجی با بیان اینکه درصد برخوردارری روستا‌های بالای 20 خانوار از محل اجرای طرح هادی روستایی در استان 67 درصد است، خاطرنشان کرد: این در صورتی است که درصد برخورداری روستا‌های کشور از محل اجرای این طرح 57 درصد  است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز