خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسون حمل و نقل اتاق تعاون استان:

رتبه بندی تعاونی‌های حمل و نقل قزوین ضرورت دارد

رتبه بندی تعاونی‌های حمل و نقل قزوین ضرورت دارد
کد خبر : ۱۲۸۰۷۵۴

رئیس کمیسون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون استان قزوین گفت: ظهور تعاونی‌های کاغذی و کمیت محور بودن یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، نمی‌توان مانع ایجاد تعاونی‌ها شد اما برای تمایز قایل شدن بین تعاونی‌های فعال و غیرفعال به رتبه بندی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید رضا محمدی در نشست کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون قزوین که در سالن جلسات این اتاق برگزار شد، گفت: براساس نیازسنجی‌های صورت گرفته یک تعاونی و اتحادیه تخصصی برای تامین نیاز حمل و نقل سبک شکل گرفت که 2 هزار و 799 نفر عضو دارد.

رئیس کمیسون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون استان قزوین ادامه داد: حوزه کامیون دارها چالش داشتند و تامین نیاز آن‌ها مشخص نبود که برای حل این چالش وجود تعاونی تعیین نیاز وسیله نقلیه سنگین مطرح شد و این تعاونی با سرمایه خوب و استقبال اعضا شکل گرفت که در حوزه‌های مختلف از جمله روغن اقدامات خوبی انجام داد.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل قزوین عنوان کرد: خدمات پیشخوان دولتی یکی از مواردی بود که باتوجه به آن تعاونی تامین نیاز خدمات حمل و نقل برای ذی نفعلان  مطرح و مجوز تاسیس تنها پیشخوان دولت تعاونی در استان اخذ شد که در سطح کشور نمونه است.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای خلایی تحت عنوان شرکت قانونی حمل و نقل که از راهداری مجوز داشته باشد مطرح بود که این مجوز برای اولین بار در قزوین در قالب تعاونی اخذ شده است.

این مسئول بیان کرد: در بخش حمل و نقل ضعف‌های زیادی داریم اما توانمندی‌ها و فرصت‌های ما بیشتر است.

 محمدی ادامه داد: تعاونی‌های توانمند ما از مزایای دولتی استفاده نکرده‌اند و تامین نیاز اولویت اصلی در بخش تعاونی‌ها است، در حوزه تامین نیاز در گرفتن روغن چالش داریم و علی‌رغم امکانات و ظرفیت‌های موجود، روغن را با قیمت مصرف کننده خریداری می‌کنیم، انتظار داریم روغن با قیمت عامل در اختیار ما قرار گیرد.

رئیس کمیسون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون استان قزوین گفت: ورود تشکلات به فعالیت‌های اقتصادی هم یکی از موارد مطرح است و نیاز داریم در این حوزه از تشکلات صنفی حمایت شود اما در استان با تخریب تعاونی‌ها توسط تشکل‌ها مواجه هستیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز