خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق توسعه کشور خبر داد؛

انتخاب سرمایه گذار جدید گراندهتل قزوین ظرف یک ماه آینده

انتخاب سرمایه گذار جدید گراندهتل قزوین ظرف یک ماه آینده
کد خبر : ۱۲۷۵۴۵۸

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی کشور از برگزاری مزایده عمومی فراخوان سرمایه گذاری در بنای تاریخی گراند هتل قزوین ظرف یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین ساری در حاشیه بازدید از پروژه‌های درحال اجرای صندوق توسعه صنایع دستی کشور در قزوین که امروز صورت گرفت، گفت: قزوین به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارای یک پیشینه غنی و پربار است و تعدد و تنوع ابنیه موجود،  آن را به یک استان ویژه و منحصربه‌فرد تبدیل کرده است.

مدیرعامل صندوق توسعه کشور افزود: با اهتمام همکاران در اداره کل استان قزوین به ویژه حوزه معاونت میراث فرهنگی بسیاری از این بناها برای سرمایه گذاری و مرمت به صندوق معرفی شده‌‌اند که تعدادی از آن‌ها به بهره برداری رسیده‌اند و تعدادی نیز در حال اجرا هستند.

وی اظهار کرد: تعداد بناهای تاریخی قزوین ظرفیت واگذاری قابل توجهی را در استان به وجود آورده که علاوه بر بازدید از روند اجرای پروژه‌ها، بررسی ظرفیت بناهای قابل واگذاری نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم به زودی در مسیر مرمت و بهره برداری قرار گیرند.

این مسئول با اشاره به روند اجراى پروژه مرمت گراند هتل با سرمایه گذار  جدید افزود: گراند هتل از بناهای تاریخی ارزشمند قزوین است و اینکه شهروندان قزوینی تعلق خاطر بسیارى به آن دارند و مرمت و احیاى آن از موضوعات دارای اولویت صندوق و اداره کل استان است که با توجه به اقاله قرارداد سرمایه گذار پیشین بنا تلاش داریم تا از سرمایه گذاران ترجیحا از مجموعه استان براى ورود به سرمایه گذارى در این پروژه دعوت کنیم.

سارى خاطرنشان کرد:حداقل ظرف یک ماه آینده مزایده عمومی براى ورود سرمایه گذاران صاحب صلاحیت این پروژه  برگزار مى‌شود و امیدواریم پس از تشریفات و فرآیند قانونى وارد مرحله مرمت شده و شاهد بهره برداری از آن باشیم.

وی تصریح کرد: با تلاش و مشارکت میراث فرهنگی و شهرداری قزوین، اقدامات ارزشمندی در زمینه احیای بناهای تاریخی در قزوین انجام شده که در سطح کشور کم نظیر و الگو است و از جمله آنها می توان به کاروانسرای سعدالسلطنه اشاره کرد.

مدیر عامل صندوق توسعه کشور افزود: امیدواریم با تقویت فعالیت‌های صندوق احیا در قزوین بتوانیم در حفظ و احیا و باززنده سازی بناهای تاریخی و فرهنگی این استان و تقویت صنایع دستی و فرش دست باف در منطقه موثر باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز