خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرکات استان مطرح کرد؛

کسب درآمد ملی و استانی 1737 میلیارد ریالی توسط گمرکات مرکزی

کسب درآمد ملی و استانی 1737 میلیارد ریالی توسط گمرکات مرکزی
کد خبر : ۱۲۷۳۳۵۹

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: گمرکات استان در سال جاری 1737 میلیارد و 608 میلیون و 579 میلیون ریال درآمد ملی و استانی کسب کرد. درآمد ملی و استانی گمرکات استان مرکزی در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 93 درصد افزایش یافته‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل حسینی افزود: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در 5 ماه نخست سال جاری 1958 میلیارد و 860 میلیون و 129 هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 170 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: 650 هزار و 457 تن کالا به ارزش 508 میلیون و 543 هزار و 962 دلار در سال جاری از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد که صادرات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 7 درصد و از نظر ارزشی 9 درصد افزایش داشته است. محموله‌های صادراتی استان مرکزی به 71 کشور جهان از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و روسیه صادر شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اظهار داشت: پیلت، پروفیل و شمش آلومینیوم، انواع هیدروکربن ها، مواد شیمیایی، پروفیل آهنی درز جوش دار، گاز مایع، تیر برق و سازه های فلزی، الیاف استر مصنوعی، رول دستمال کاغذی، شیر خشک صنعتی، قوطی آلومینیومی، میلگرد، بلوریجات و ظروف شیشه ای، کاشی، مواد غذایی و مصنوعات پلاستیکی از عمده کالاهای صادر شده از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور در این مدت بوده‌ است.

حسینی تصریح کرد: 59 هزار و 690 تن کالا در این مدت به ارزش 217 میلیون و 425 هزار و 563 دلار به استان وارد شد که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی 19 درصد افزایش یافته‌ است. این کالاها از 36 کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین و هنگ کنگ وارد استان مرکزی شده است.

وی بیان داشت: کویل، شمش آلومینیوم آلیاژی، مولد برق گازی، دانه آفتابگردان خام، انواع پودر خوراکی، پاکت آبمیوه، کپسول ژلاتینی خالی، بادام زمینی خام، انواع اسانس خوراکی، ورق فولادی و قوطی آبمیوه از جمله عمده کالاها وارد شده به استان مرکزی در این مدت بوده‌ است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز