مدیرکل آموزش و پرورش استان:
آموزش مهارتهای تعاملات اجتماعی به دانشآموزان قزوین در اولویت قرار گیرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین به ضرورت آموزش مهارتهای تعاملات اجتماعی و سازشی به دانش آموزان تاکید کرد و ادامه داد: با آموزش این مهارتها کودکانی خواهیم داشت که مهارتهای پایه را آموختهاند، در برخورد با موقعیتهای مختلف عملکرد بهتری خواهند داشت و با مشکلات رفتاری کمتری مواجه میشوند.
به گزارش ایلنا، نقی سیاهکالی مرادی در دوره بازآموزی مدرسین آموزش خانواده که با موضوع سلامت دانش آموزان برگزار شد، ضمن بیان اهمیت کار مشاوران و مدرسین آموزش خانواده و ضرورت توجه به سلامت روان در دانش آموزان اظهار کرد: ارزیابی سلامت روانی دانش آموزان یکی از محورهای مهم بهداشت روانی در جامعه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خواستار تقویت مهارت خودآگاهی در دانشآموزان شد و افزود: خودآگاهی، عزت نفس و اعتماد به نفس شاخصهای اساسی توانمندیها و ضعفهای هر انسان است، دانش آموزان میتوانند با استفاده از مهارت حل مسئله تصمیمات مهم زندگی را بگیرند و مشکلات خود را درست تحلیل کنند.
وی تاکید کرد: نیاز داریم در برخورد و مواجهه با اولیا و دانش آموزان به نکات و تقویت مهارت شناخت خود توجه شود و با آموزش کاربردی کمک کنیم تا افراد قدر خود را بدانند و به شایستگیهای خود پی ببرند.
این مسئول با بیان اینکه همسو کردن فعالیتهای خانه، مدرسه و اجتماع در راستای آموزش مهارتهای زندگی ضروری است، تصریح کرد: آموزش و ارتقاء مهارتهای زندگی به اولیا از طریق کلاسهای آموزش خانواده همواره مدنظر قرار گیرد.
سیاهکالی مرادی با بیان اینکه آموزش استفاده صحیح از اوقات و فراغت در دانش آموزان ابتدا از طریق پدر و مادر و مربیان که الگوهای اصلی یادگیری کودکان به شمار می روند است، افزود: اگر آنان در خانواده و مراکز آموزشی فعالیتهای مناسبی برای اوقاعت فراغت خود داشته باشند کودکان نیز از آنها میآموزند پس ضروری است الگوی شایستهای برای آنان ایجاد کنیم.