خبرگزاری کار ایران

در چهارمین روز از هفته دولت؛

مرکز نگهداری از سالمندان در شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید

مرکز نگهداری از سالمندان در شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
کد خبر : ۱۲۷۱۰۹۷

فاز دوم مرکز نگهداری از سالمندان شهرستان کارون در چهارمین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از خوزستان، مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان امروز شنبه پنجم شهریورماه در آیین بهره‌برداری از این مرکز اظهار کرد: مرکز نگهداری سالمندان طلوع همدلی با زیر بنای  ۶۷۸ مترمربع از سال ۱۳۹۰ و با ظرفیت ۳۰ نفر و حدود  ۱۲ نفر نیرو در شهرستان کارون آغاز بکار کرد و امروز فاز دوم این مرکز نیز با زیربنای یکهزار و ۳۰۸ متر مربع در ۲ طبقه  با ظرفیت ۴۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: عملیات فاز دوم از سال ۱۳۹۵ آغاز و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال توسط موسسه خیریه ساخته و تجهیز شد و ساختمان این مرکز متشکل از اتاق‌های ۲ نفره تا حداکثر ۶ نفره و با ۱۲ نیرو و تیم تخصصی شامل پزشک، فیزیوتراپ، پرستار، روانشناس و مددکار، به سالمندان مقیم مرکز خدمات توانبخشی ارائه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در حال حاضر ۸ مرکز توانبخشی شبانه روزی غیردولتی سالمندان با ظرفیت ۴۹۰ نفر در سطح استان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند که از این تعداد سه مرکز سالمندان زن باظرفیت ۱۸۰ نفر و ۲ مرکز مردان با ظرفیت ۱۱۰ نفر و ۲ مرکز مختلط با ظرفیت ۲۰۰ نفر درحال فعالیت و ارائه خدمات توانبخشی هستند.

وی بیان کرد: در این مراکز علاوه بر خدمات توانبخشی که شامل ویزیت و چکاب‌های روتین و دوره‌ای توسط پزشک عمومی، پرستار و کمک پرستار، خدمات فیزیوتراپی، روانشناسی و مددکاری و نظایر آن می‌شود، برنامه‌های فرهنگی هنری، ورزشی و برنامه‌های مربوط به اوقات فراغت، برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی، تولدهای سالمندان مقیم، اردوهای سیاحتی و زیارتی نیز اجرا می‌شود.

کریمیان یاد آور شد: انجام برنامه‌های مربوط به اردوها و مناسبت‌ها در زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ براساس پروتکل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت کنترل بیماری کرونا صورت می‌گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: خوزستان از نظر جمعیت طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن درسال ۱۳۹۵ دارای جمعیت ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۵۰۹ نفر است که ازاین تعداد ۳۳۲ هزار و ۱۹۹نفر  را افراد  بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند (۷.۰۵ درصد جمعیت استان سالمند است) و بیشترین جمعیت بالای ۶۰ سال مربوط به شهرستان بهبهان با ۹ درصد نسبت به جمعیت شهرستان و کمترین هویزه با پنج درصد است.

انتهای پیام/
قربان درویشی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز