مدیرکل امور مالیاتی استان:
اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در قزوین کلید خورد
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از اول شهریور ماه خبر داد.
به گزارش ایلنا، عزیزاله عباسپور با اعلام حذف ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی گفت: به منظور تکریم مؤدیان مالیـاتی، کاهش ترددهای غیرضروری، تسهیل پیگیری امور مالیاتی و ارتقاء رضایتمندی از خدمات مالیاتی، با استناد به قـانون مالیاتهای مستقیم و سایر قوانین موضوعه کشور، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی اجرایی میشود.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه امکان دریافت ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از ابتدای سال 1399 برای مؤدیان فراهم بوده است، گفت: در گام نخست نظر به عدم آشنایی مؤدیان با طرح مذکور و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق آنان، برای مراجعه به حساب کاربری و رویت اوراق بارگذاری شده در حساب فوق، مهلت یک هفتهای در نظر گرفته شده بود که در صورت عدم رویت، برگه مالیاتی مربوط از فرآیند ابلاغ الگترونیکی خارج و به صورت فیزیکی به مؤدیان ابلاغ میشد.
وی ادامه داد: پس از دوسال از اجرای اولیه این طرح و آشنا شدن مؤدیان مالیاتی با فرآیند انجام کار، سازمان اقدام به پیاده سازی ساز و کار جدیدی کرده است که براساس آن ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی که از طریق سامانههای سازمان صادر میشوند، به طور کامل حذف میشود.
عباسپور یادآور شد: مؤدیان مالیاتی میتوانند با مراجعه به "درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی" به نشانی my.tax.gov.ir پس از فعالسازی ابلاغ الکترونیکی، از مزایای این طرح بهره مند شوند.
وی افزود: پس از فعال سازی ابلاغ الکترونیک، اوراق مالیاتی مؤدیان که در سامانههای الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور صادر میشود، به صورت خودکار بر روی حساب کاربری مؤدیان بارگذاری شده و همزمان پیامک اطلاع رسانی برای آنان ارسال میشود.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: پس از بارگذاری اوراق در حساب کاربری، مؤدیان ده روز فرصت دارند با مراجعه به حساب کاربری خود، اوراق بارگذاری شده را مشاهده کنند، رویت برگه در حکم ابلاغ است و چنانچه مؤدی ظرف ده روز به حساب کاربری خود مراجعه نکرده و برگه خود را مشاهده نکند، روز یازدهم (یا اولین روز کاری بعد از روز دهم) به عنوان تاریخ ابلاغ منظور شده و مهلت قانونی واکنش به اوراق مالیاتی بر مبنای آن در نظر گرفته میشود.