خبرگزاری کار ایران

کشف بیش از ۲ تن گوشت فاسد در هرمزگان

کشف بیش از ۲ تن گوشت فاسد در هرمزگان
کد خبر : ۱۲۶۷۲۵۰

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف و ضبط بیش از ۲ تن گوشت آلوده و غیرقابل مصرف انسانی در استان خبر داد و گفت: ۳ نفر از عاملان تهیه و توزیع گوشت‌های آلوده و فاسد شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سردار غلامرضا جعفری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی یک باند که به صورت کاملاً پوششی و با جعل اسناد دامپزشکی از شهرهای مختلف استان فارس به منظور تأمین منافع شخصی خود بدون در نظر گرفتن تبعات مرتبط با آن ازجمله تهدید سلامت غذایی مردم، اقدام به انتقال گوشت‌های آلوده، انقضاء تاریخ، غیرمجاز و فاسد به استان هرمزگان می‌کردند را شناسایی و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی اضافه کرد: با تشدید اقدامات اطلاعاتی و تعامل با جامعه هدف ازجمله دستگاه قضایی و اداره دامپزشکی و رصد و پایش شبانه‌روزی، روز گذشته در دو نقطه استان هرمزگان طی دو عملیات هم‌زمان دو دستگاه خودرو نیسان حامل گوشت فاسد شناسایی و متوقف شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی ۲ تن و ۲۲۱ کیلو گوشت آلوده و غیرقابل مصرف انسانی کشف و ضبط و در این رابطه ۳ نفر از عاملان توزیع گوشت‌های آلوده دستگیر و نمونه محموله کشف شده جهت اخذ نظریه کارشناس به اداره دامپزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی ارسال شد که آلوده بودن و غیرمجاز بودن گوشت‌های مکشوفه مورد تائید قرار گرفت.

سردار جعفری با بیان اینکه متهمان به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و جعل اسناد دولتی تحت نظر و تعقیب دستگاه قضایی استان قرار گرفته‌اند، افزود: این اقدامات در حالی صورت گرفته که این باند حدوداً یک ماه تحت نظر پلیس بوده و هم‌زمان با عزاداری سرور و سالار شهیدان که شهروندان در حال تهیه نذورات خود بودند قصد داشتند محموله‌های گوشت فاسد را در بازار توزیع کنند که با هوشیاری پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در صورت عدم اقدام هوشمندانه و به موقع پلیس این احتمال وجود داشت که در صورت پخت نذورات با استفاده از این گوشت‌های آلوده، مسمومیت گسترده را در هیئات و تکایای عزاداری شاهد باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز