خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا، مطرح شد؛

حضور ۵ نماینده آذربایجان غربی در هیات تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه

حضور ۵ نماینده آذربایجان غربی در هیات تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه
کد خبر : ۱۲۶۲۹۰۴

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی با رای خود اعضای هیات‌های‌ تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه را انتخاب کردند.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در گفت و گو با ایلنا بیان کرد: دستور کار نشست کمیسیون کشاورزی با استناد به ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس برگزاری انتخابات اعضای هیات‌های تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه و امور ماهیان خاویاری برگزارشد.

وی، ادامه داد: در این نشست اعضای کمیسیون کشاورزی با رای خود سیدسلمان ذاکر،جلال محمودزاده، کمال حسین‌پور، روح الله حضرتپور، وحیدجلالزاده نمایندگان آذربایجان غربی،جعفر راستی، امیرقلی جعفری بروجنی، غلامرضا نوری، سمیه رفیعی، روح اله متفکر آزاد، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، علی علیزاد، معین‌الدین سعیدی، پرویز اوسطی،علی اکبر علیزاده،  را به عنوان اعضای هیات تحقیق و تفحص از ستاد دریاچه ارومیه انتخاب کردند.

ذاکر، در رابطه با تخلف ۱۵ هزار میلیاردی که گفته می‌شود در ستاد احیا رخ داده است اظهار داشت: مفاد تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه هفت یا هشت مورد بود که فقط دو مورد تحقیق و تفحص شده بود که یکی از سوی نمایندگان آذربایجان‌شرقی و یکی از سوی نمایندگان آذربایجان‌غربی بود که این هفت مفاد، دارای ۱۱ بند است که باید در جریان تحقیق و تفحص، یک به یک مورد بررسی قرار گیرد.اما اینکه گفته می‌شود تخلف ۱۵ هزار میلیاردی در ستاد احیای دریاچه ارومیه انجام شده باید گفت که تاکنون در رابطه با تخلفات هیچ چیزی محرز نشده و به یقین نرسیده‌ایم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود:همچنین تحقیق و تفحص به این معنی نیست که حتما جرمی اتفاق افتاده چون چه بسا ممکن است سهل‌انگاری و ترک‌فعل در پیش بوده و مبالغی جا به جا شده باشد که تمامی آنها احتمالاتی است که باید شفاف‌سازی شود.

ذاکر در رابطه با مشکلات فنی تونل انتقال آب و ترک خوردگی بخشی از این تونل خاطرنشان کرد: این موضوع طبیعی است چون طول  این تونل بیش از ۳۶کیلومتر بوده و بیش از ۱۰ سال است که در حال حفاری است  و این آسیب نیز جزئی بوده و در اثر اتفاقات طبیعی صورت گرفته است.

ذاکر درمورد زمان بهره‌برداری تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه تصریح کرد: هم اکنون کارشناسان قرارگاه در حال ترمیم این تونل هستند وبا توجه به نظر کارشناسان قرارگاه، تا بهمن ماه و دهه فجر این تونل می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز